۱۳۹۳ آذر ۲, یکشنبه

حرف درست حسین فرکی!


حرف درست حسین فرکی!

پس از دیداردوستانه - اما خصمانه در میدان -  تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی که با تک گل مشکوک سردار آزمون با پیروزی میزبان پایان یافت  ، نگاه و نظر این و آن در باره این بازی را خواندیم و شنیدیم که بیشتر بوی خطی و شخصی می داد . در این میان اما حرف درست را از حسین فرکی ، مربی  خوشنام فوتبال امروز ایران دیدیم که چنین گفت :





برنامه کی‌روش برای تیم ملی در بلندمدت جواب نمی‌دهد/ قرار نیست همیشه دفاع کنیم

 این بازی از نظر نتیجه برای ما خوب بود. همه از پیروزی تیم ملی خوشحالند ولی همه شاهد بودند که ایران در این مسابقه هم از نظر فنی بسته بازی کرد. همانند حضور تیم ملی در جام جهانی، این بار هم شاهد همین تفکر و بازی بسته بودیم! اینکه جلوی آرژانتین، کره جنوبی یا قطر با یک شیوه بازی کنیم و با یک تفکر خاص به میدان برویم، در بلندمدت جوابگو نیست. البته این هم توقعی است که تیم ملی برای ما و مردم ایجاد کرده است!






نظر فرکی به درستی می تواند برای هر دلسوز فوتبال ایران یک سند باشد برای ارزیابی کارنامه کارلوس کی روش در این سه چهار سال سرمربیگری او در تیم ملی فوتبال ایران و تا همین امروز نیز زمان حضور کی روش در سرزمین ما کوتاه نبوده است .

کی روش در تمام صحنه های حساس و سرنوشت ساز نشان داده که فقط به دنبال دستیابی به نتیجه ای قابل دفاع است تا خود را ازبرکناری نجات دهد !

آنچه که برای کی روش هیچ جایی ندارد ، همان سازندگی و کیفیت قابل قبول برای امروز و فردای فوتبال ایران است . کی روش همچون کاسبی است که همیشه در پی پیدا کردن یک مشتری مناسب به این سو و آن سو چشم می دوزد تا جنس بدون کیفیت خود را به او قالب کند !
 از یک مربی کاسبکار هرگز نمی توان انتظار داشت تا در فوتبال ایران نشانه های بزرگ از خود به یادگار بگذارد که حرف درست حسین فرکی با زبان فوتبالی نیز چنین می گوید !





ضمن آنکه کارلوس کی‌روش در این چند سال بارها نشان داده که از جنس ناب جمهوری اسلامی است ،  او قبل از بازی دیدار دوستانه  با کره جنوبی در پاسخ به خبرنگاری که  شرایط برتر مالی و امکانات و تدارکات  حریفان ایران در جام ملتهای  2015 آسیا را به میان می کشد ، می گوید که  قول می‌دهم ما بازیکنان شجاع‌تر، با قلب‌های بزرگتری داشته باشیم ( همان داستان قلب شیر - افشین قطبی ) و در آخر نیز نتیجه در دستان خداست!!!
از همین حالا می توان پیش بینی کرد که کی روش در پی شکست و ناکامی احتمالی در استرالیا خواهد گفت که نتیجه دست خدا بوده و ما دیگر کاری نمی تواستیم انجام بدهیم !!!

نکته آخر اینکه ،  هرگز یک آدم شرافتمند نمی تواند حتی چند ماه در فوتبال مافیایی امروز دوام بیاورد ولی  کی روش به چهارمین سال خود رسیده است !!.....امیر برادران 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر