۱۳۹۳ آذر ۳, دوشنبه

سوم آذر ماه سالگرد در گذشت پرویز دهداری

سوم آذر ماه سالگرد در گذشت پرویز دهداری است . بیست و دوسال سال پیش در هفته نامه هدف به سردبیری زنده یاد حسین جباری در یادی از او چنین نوشتم:




دلت به وصل گل ای بلبل صبا خوش باد
که در چمن همه گلبانگ عاشقانه توست

19
سال پیش وقتی خبر اشتباه فوت مرد جاودان فوتبال ایران ،پرویز دهداری از رادیو پخش شد! خیلی ها در ماتم فرو رفتند اما فردای آن روز این خبر تصحیح شد و گفتند که دهداری زنده است!
سه شنبه شب سوم آذر 71 وقتی خبر در گذشت پرویز دهداری را شنیدم پیش خود گفتم، کاش این بار هم مانند 19 سال پیش باشد، اما افسوس این بار خبر درگذشت مرد جاودان فوتبال ایران حقیقت داشت!

پرویز دهداری در سال 1343از طرف گروهی از دست اندرکاران فوتبال ایران به عنوان مرد سال فوتبال ایران برگزیده شد او بعد از این انتخاب بر خلاف افرادی که به این افتخار نایل می شوند گفت:
آرزو دارم این حقیقت را دوستانم بخصوص ورزش دوستان این مرز و بوم از من بپذیرند که فوتبال زندگی است ،امید است ، همه نابسامانیهای جوانان ما در این میدان ها به شادی تبدیل می شود ،  در ورزش بت تراش نباشید و وقتی بت درست کردید ،آن را به رایگان نشکنید.

میدان ورزش زادگاه دوستی هاست، دروازه زندگی است ، اگر در فضای ورزشگاه ها امواج محبت پرسه زند،نشاط همه بیشتر،نیروها افزونتر و امید ها زیادتر می شود در مقابل تلاش های کشنده بازیکنان وطن این هدیه ارزان را به آنها ارزانی دهید، بت تراش و بت شکن نباشید ،  حقیقت بینی با ارزش تر است.




نکته آخر اینکه : وقتی دهداری  48 سال پیش از فوتبال حرف میزد می گفت : فوتبال زندگیست، امید است ، میدان های ورزش زادگاه دوستی هاست!
این حرفها را امروز اگر درایران بزنی میگن یارو دیوانه است و یا........این سقوط  جامعه ای است که از نظر فرهنگی به کجا کشیده شده است واین هم  با برنامه هم صورت گرفته که دیگر صدایی از آن بلند نشود!
 به محیط فوتبال نگاه کنید ، یک آدم درست و با شرف پیدا نمی شود ،  با پولهایی که وارد کردند همه را آلوده کردند!
به قول ناصر خان حجازی : من هدف این را می دانم که یک سفره ای پهن کردند و افراد خودشان را گذاشتن سراین  سفره  و میگه سرتان را بالا نکنید ، اگر سرتان را بالا کنید میزینم تو سرتان و یکی دیگر جای شما میاوریم ! به این علت  این سفره پهن است و دارن می خورند و به فوتبال و پیشرفت فوتبال اصلا فکر نمی کنند!
در آخرین مصاحبه تلویزیونی هم که با پرویز خان دهداری داشتم این پرسش را مطرح کردم که فوتبال ما به کجا می رود؟ در پاسخ گفت:
به همان جایی می رود که مملکت می رود!

 البته این بخش از مصاحبه در آن زمان سانسور شد! اما حقیقت امروز جامعه است !.... روان او شاد و یادش پاینده......امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر