۱۳۹۳ آذر ۱۴, جمعه

مطبوعاتی که دیگر < آینه > نیستند!

به مناسبت 13 آذر ماه ، روز مبارزه با سانسور

مطبوعاتی که دیگر <  آینه  > نیستند!

خواندن اخبار مربوط به کمک های مالی جمهوری اسلامی به مطبوعات و هدیه به خبرنگاران در طول سال های اخیر که بتازگی در وبسایت معاونت وزارت ارشاد هم قرار گرفته ، نشان دهنده وضعیت تاسف باراصول ژورنالیستی است این درحالی است که حکومت رادیو و تلویزیون دولتی را هم در اختیار داردکه صدای دولت و حکومت است !




حال و روز عمومی مطبوعات  در جمهوری اسلامی حکایت از سیاه ترین  دوران رسانه های نوشتاری در تاریخ ایران دارد که همه چیز در چنگال حکومت است و هیچ رسانه مستقلی اجازه و فرصت نفس کشیدن ندارد و همه چیز باید به شکل دربست در اختیار حاکمیت و در جهت جفظ نظام باشد . اما چه تاسف بار است که هرچه از عمر نگین جمهوری اسلامی می گذرد ، رسانه های ایرانی در خارج از کشور روز به روز بیشتر به تسخیر فرستاده های حکومتی در میایند و با نا امیدی می بینیم که حتی در پاره ای از زمانها  ، بوی کثافت شماری از خارج نشینها تندتر از داخلی ها به مشام میرسد !!
به هرحال هرگز نمی توان در این روزگار مصیب بار در آن  سرزمین  به دنبال مطبوعاتی مستقل و قابل احترام بود و وقتی همه چیز به کثافت و الودگی و فساد کشیده  می شود  ، مطبوعات هم راه گریزی ندارند و امروز همه چیز در مسیر سقوط و تباهی حرکت می کند.





  وقتی بی بی سی فارسی با نقشهای مشخص برای حفظ جمهوری اسلامی  اقدام به یک برنامه هفتگی تحت عنوان " دیده بان " به بررسی مطبوعات  انتشار یافته در نظام ولایت مطلقه فیقه می پردازد ، باز هم به این واقعیت و حقیت می رسیم که این رسانه به اصطلاح آزاد تا چه اندازه وابسته به برنامه ها و  خواسته های دولت انگلستان است !
چگونه می توان به بررسی مطبوعات حاضر در حکومتی مثل جمهوری اسلامی پرداخت که همه می دانند سانسور و اختناق  و کنترل تا چه میزان بر رسانه های این نظام حاکم است و توقیف و تعطیلی نشریه ها گاهی به صورت فله ای  بوده است ؟!
 حالا می بینیم که یک چهره  شناخته شده ای چون مسعود بهنود هر هفته در بی بی سی فارسی ظاهر می شود و به شکلی وقیحانه در هر برنامه از نوشته ها ی موجود در مطبوعات جمهوری اسلامی تعریف و تمجید می کند و آب از دهان او فرو می ریزد!!

تعریف و تمجید از مطبوعات جمهوری اسلامی درست همان اصلاحاتی است که اصلاح طلبها و بهتر بگویم همان جاانداز ها در این حکومت با تمام قوا به دنبال آن هستند تا به همه ثابت کنند که می توان در چاه کثافت به بوهای خوش رسید !........امیر برادران

۱ نظر:

  1. هميشه عده اي هستند كه نون را له نرخ روز بخورند و براي انها هم نه نوع حكومت مطرح است نه زمان و نه مكان
    جاي عجب نيست و اين افراد كم هم نيستند

    پاسخحذف