۱۳۹۲ آبان ۲۸, سه‌شنبه

پایه های فساد و رازهای مهندس !

 پایه های فساد و رازهای مهندس !

 اگر روند جامعه ایران در حکومت اسلامی و بعد از انقلاب رادنبال کنیم می بینیم که در سال 1998 که تیم ملی فوتبال برای اولین بار بعد از انقلاب به جام جهانی صعود کرد ،شرایط فوتبال کاملا عوض شد. دراین زمان فشار های کنفدارسیون فوتبال آسیا  باعث شد  تا اعلام  فوتبال حرفه ای شود (بر خلاف آنچه طرفداران اصلاحات می نویسند : راه اندازی لیگ حرفه ای با الگو برداری از لیگ های مطرح جهان، ایجاد تشکیلات مدون اداری و فنی نظیر سازمان تیم های ملی و سازمان لیگ، ارتباط بسیار نزدیک با مقامات تاثیر گذار در AFC و FIFA، حضور پررنگ در مجامع قاره ای و جهانی و استفاده از این ارتباطات جهت توسعه موضوعات فنی و  آموزشی، از جمله اقداماتی به شمار می رفت که توسط صفایی فراهانی  به مرحله انجام رسید) !!!



 در فوتبالی که به لحاظ امکانات و مدیریت حتی از آماتوری نیز پایین تر بود ، پولهای بی  حساب و کتاب  و بدون تناسب  با ارزش و کیفیت بازیکنان  به فوتبال سرازیر شد تا فساد و آلودگی  همراه با تمام زمینه های دیگر بر فوتبال نیز سایه بیاندازد .در این دوره هر روز بیش از پیش  فوتبال غرق در فساد و کثافت اخلاقی و مالی بوده است و در چند سال گذشته گند کار تا آنجا در آمده که حتی عوامل و سازندگان این بساط ننگ آلود نیز برای فریب دیگران فریاد فوتبال فاسد سر داده اند !!!
این بدعت را بطور رسمی رئیس جمهور وقت محمد خاتمی گذاشت و با آوردن صفایی فراهانی عملا و رسما پای آدم های سیاسی را به فوتبال باز کرد !...



 با این کار در اولین قدم یک آدم فوتبالی و خوش نام چون  منصور امیر آصفی که ثمره کارش در فدارسیون فوتبال یک مربی تاثیر گذار بنام اویچ بود را از صحنه فوتبال حذف کردند و به دنبال آن اویچ را هم اخراج کردند و با آوردن جلال طالبی می خواستند مانند قبل از انقلاب که فوتبال ایران با یک مربی ایرانی( حشمت مهاجرانی) به جام جهانی رفت رونوشتی از آن هنگام داشته باشند!
آمدن صفایی فراهانی و دستورات خاتمی به وزارتخانه ها برای دادن پول به فدارسیون فوتبال در واقع آغازتزریق پولهای بدون و حساب و کتاب دولتی به فوتبال بود که گفتیم همزمان با فشار های کنفدارسیون فوتبال آسیا برای حرفه ای کردن فوتبال ایران اتفاق افتاد .
 در زمان ریاست صفائی فراهانی،  قرار بود که یه سری انستیتیوهائی تاسیس شود که مستقیما به ورزش ارتباط داشته باشند . یکی از اون پروژه ها درست کردن انستیتیوی فوتبال بود . قرار بود که آدم های متخصص را برای فوتبال در آنجا تربیت کنند. قرار بود به مانند انستیتیو کلن و انیستیتیوی لایپزیک دوره های 3 تا 6 ماهه برای آنها ترتیب بدن .
که هیچکدام  این کارها انجام  نشد .....




طرفداران اصلاحات اعتقاد دارند که مجموعه اقدامات صفائی فراهانی برگرفته از واقعیت هائی بودند که با باور های غلط رایج در فوتبال ایران همخوانی نداشتند!!...
در باره صفایی فراهانی اما مهمترین و اصلی ترین نکته را همین جااندازه های جمهوری اسلامی تحت لوای اصلاح طلب همیشه کوشیده اند پنهان نگه دارند و آن اینکه فساد موجود در فوتبال جمهوری اسلامی را او بنا نهاده و آغاز گر بوده است !
صفایی فراهانی  با آوردن پول از وزارت نیرو در نقش معاونت این وزارتخانه به سراغ چند کارشناس فوتبال و روزنامه نگار ورزشی رفت تا با پول ماهیانه به آنان ، قلم ها را بخرد و به خدمت خود در آورد !
او در این راه آنگونه عمل کرد که پایه های فساد در فوتبال را با از میان برداشتند استقلال تعدادی به اصطلاح  نویسنده و کارشناس پایه بگذارد و همه چیز از همین جا شکل گرفت !
 وقتی صفایی فراهانی  با پولهای دولتی توانست دهان ها را ببندد و قلم ها را غلاف کند . دیگر همه راه ها برای حضور آدمهای فاسد در فوتبال هموار شد و حالا باید پولهای بدون حساب و کتاب از سوی دولت اسلامی به فوتبال سرازیر می شد تا بساط بخور، بخور مهیا گردد!
جااندازهای جمهوری اسلامی چندی است که می کوشند نقاب بر چهره صفایی فراهانی بگذارند و او را بیرون از فساد فوتبال جمهوری اسلامی نمایش بدهند ، در حالیکه ایشان بانی و بینانگذار فساد با پولهای دولتی در فوتبال امروز است و پس از صفایی فراهانی دیدیم که فوتبال هرگز نتوانست از مسیری که این اصلاح طلب نظام اسلامی ترسیم کرد ، رهایی پیدا کند و خیلی وقت است که در منجلاب غوطه می خورد !
در زمان ریاست صفایی فراهانی ، نه افتخاری ، نه اعتباری و نه پیروزی!!
تیم ملی فوتبال با شکست برابر ايرلند در مرحله پاياني پلي‌آف مقدماتي جام جهاني 2002 کره‌جنوبي - ژاپن، از صعود به اين جام بازماند!
تيم ملي فوتسال: در گروه D مرحله نهايي مسابقات جام جهاني که در گواتمالا برگزار شد، ايران با يک برد و 2 باخت از دور رقابتها کنار رفت!
تیم ملی اميد: با يک برد، يک تساوي و يک شکست، در رده سوم گروه 4 مرحله نخست گروهي مسابقات مقدماتي المپيک 2000 آتن قرار گرفت و از راهيابي به مرحله بعدي ناکام ماند!
 نوجوانان: در گروه A مرحله نهايي جام که در قطر برگزار شد، با 4 شکست در رده پنجم و آخر گروه قرار گرفت و حذف شد!
جوانان: از راهيابي به مرحله نهايي مسابقات که در تايلند برگزار مي‌شود، ناکام ماند!
 تيم ملي فوتبال: در مرحله يک‌چهارم نهايي جام ملتهاي آسیا در لبنان با گل طلايي از دور مسابقات کنار رفت!


محص طرفداران وابسته به راه و رسم صفایی فراهانی باید بگویم که در جمهوری اسلامی همیشه آنان که باعث و عامل فساد و تباهی بوده اند ، در زمان لازم برای فریب  به میدان می آیند تا نقش اصلاح طلب را بازی کنند و با این پیشینه و نقشهای تکراری به درستی می توان نقاب از چهره واقعی و عملکرد صفایی فراهانی برداشت ........امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر