۱۳۹۲ آذر ۸, جمعه

لیلا فروهر ؛تازه در هر زمان !

لیلا فروهر  ؛تازه در هر زمان !





لیلا فروهر  بازیگر و خواننده ایرانی سبک موسیقی پاپ است. وی در خانواده‌ای هنرمند از مادری هنرپیشه به نام فرنگیس فرحزادی به دنیا آمد. پدرش جهانگیر فروهر از هنرپیشه های خوب سینمای ایران بود .وی از ۳ سالگی به نقش آفرینی در تئاترهای مختلف در تئاتر سپاهان اصفهان در کنار پدر و مادر خود و ارحام صدر پرداخت.




 در ۵ سالگی اولین فیلم خود را به نام «مراد و لاله» و سپس در «خروس جنگی» بازی کرد. در کودکی در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد که معروف‌ترین آنها سلطان قلبها با حضور محمدعلی فردین،آذر شیوا و... بود. لیلا از ۱۴ سالگی خوانندگی را به طور حرفه‌ای آموخت و خواند و خالق آثاری شد از جمله: شمیم، دو پرنده، کلاغ‌های خبر چین، قصهٔ عشق و...... .




 اما همه اینها کارنامه هنرمندی است که بطور یقین نوشتن و تعریف مرا احتیاج ندارد.  آن چیزی که برای من  مهم است و دلیل نوشتن این مطلب می شود نقشی که به عنوان یک زن هنرمند در شرایط ایران بعد از انقلاب به عهده گرفت و در تمامی این سالها همیشه در نمایش های سیاسی پرویز صیاد  بازی کرده و نشان داده هنرمندی مسئول است که ترسی از خطر ندارد!




از جمله کارهای زیبای لیلا فروهر دسته گلی بود که بنام خود برای مراسم در گذشت ناصر حجازی ، دروازه بان افسانه ای فوتبال  ایران فرستاد تا بازهم بگوید که هنرمندی در کنار مردم است !
 لیلا فروهر از جمله کسانی بود که در بعد از انقلاب توسط  آیت‌الله محمدی گیلانی حاکم شرع و رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی در سال 1979 میلادی  به دادگاه احضار شد و  او را ممنوع الخروج کردند.
 تا اینکه هفت سال بعد لیلا در سال  در نوامبر 1986میلادی   به طور قاچاقی از ایران خارج وعازم فرانسه شد وبعد از آنجا با کو له باری از عشق و خاطره از وطن وارد آمریکا شد وزندگی جدیدی را آغاز کرد.




 در باره لیلا فروهر می توان گفت که او نسبت به دیگر خوانندگان زن در این سالها ی پس از انقلاب اسلامی نه تنها تن به سرکوب و در جا زدن نداده است ، بلکه با خروج از ایران به تلاش و کوششی چشمگیردست زده است .

لیلا فروهر در طول دو دهه اخیر هر روز هنری تازه و اثری با ارزش تر به تماشا گذاشته است و این روز ها می بینیم که با پختگی هر چه بیشتر در صحنه ظاهر می شود تا بگوید که بر خلاف خیلی ها  فقط با گذشته زندگی نکرده و مسیری رو به تکامل را همواره در نظر داشته است.


برای این بانوی هنرمند و دوستن داشتنی روزهای بهتر و بزرگتر را آرزو می کنیم و امید که او به آرزوی بزرگش یعنی بازگشت به ایران و اجرای زنده برای مردم داخل هر چه زودتر دست پیدا کند.......امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر