۱۳۹۲ دی ۱۵, یکشنبه

به مناسبت 50 سالگی باشگاه پرسپولیس و عکسی که تاکنون ندیده اید !


به مناسبت 50 سالگی باشگاه پرسپولیس !


 عکسی که تاکنون ندیده اید !





باشگاه پرسپولیس در دی ماه سال 1342 به دست علی عبده بنا شد و و در آن رشته های بولینگ، والیبال، بسکتبال فعال بود. عبده از آمریکا به ایران آمده بود و در جامعه ورزشی این کشور در رشته بوکس صاحب عنوان قهرمانی شده بود. پس از انحلال باشگاه شاهین در سال 1346 بازیکنان این تیم را به پرسپولیس برد و پدر معنوی و اولین مدیر این تیم شد و 17 سال مدیریت این باشگاه را به عهده داشت و با شروع انقلاب اسلامی او ایران را ترک کردو در سال 1358 به علت ایست قلبی در آمریکا درگذشت علی عبده این باشگاه را به صورت شخصي و خصوصي به ثبت رسانده بود، درواقع امتيازي است كه آقاي علي عبده درخواست كرده و راه‌اندازي كرد و توسط شركت خودشان يعني CRC پشتيباني كرد!

 پس از پيروزي انقلاب اموال آقاي عبده و امتياز باشگاه پرسپوليس يا در واقع اموال شركت CRC توسط بنياد مستضعفان مصادره شد. اين اموال تا سال 1368 و در زماني كه شخصی بنام مظاهري كه مسئوليت بنياد مستضعفان را برعهده داشتند در اختيار بنياد بود و شخصی بنام عباس وکیل اولین مدیرعامل این باشگاه در بعد از انقلاب شد این مدیرعامل دربازی محمدان بنگلادش به مربیگری ناصر حجازی در سال 67 که 2-1 تیم پرسپولیس شکست خورد از این سمت بر کنار شد!
علی علي‌آبادي (رييس فعلي كميته ملي المپيك) هم مدتي مديرعاملي اين باشگاه را برعهده داشت. از سال 69 و با توجه به تغيير مديريت بنياد مستضعفان رفيق‌دوست به بنياد آمد و اعلام شد كه بنياد تمايلي براي اداره باشگاه ندارد واین باشگاه در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار گرفت و در طول این سالهای گذشته بیشتر از ده مدیرعامل دولتی و امنیتی به خود دیده است از حاج عباس انصاریفر تا حاج حبیب کاشانی  و سردار پاسدار رویانیان ...!

مدیرانی که برای آمد و رفتنشان هیچ معیاری ورزشی و تخصصی  وجود نداشته است!!.....امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر