۱۳۹۲ دی ۲۰, جمعه

امیر آصفی ماندگار برای همیشه !

معرفی یک < بزرگ > به نسل جوان ایران

امیر آصفی ماندگار برای همیشه !

فوتبال ما مثل دیگر زمینه ها همیشه بیشتر با نامهای تو خالی و شخصیت های خیالی همراه بوده وکمتر آدمهای شایسته و محترم به مردم معرفی شده اند .
 بدون تردید باید مسئولیت تاخت و تاز چهره های پوشالی در فوتبال را در درجه اول متوجه  رسانه های ورزشی دانست که معمولا صفحه ها , برنامه های خود را به هوچی ها  اختصاص میدهند .
به درستی گفته اند که تا وقتی مردم یک کشور بزرگان خود را نشناسند ، محکوم به کوچکی اند !
منصورامیر آصفی  یک بزرگ به تمام معنا در تاریخ فوتبال ایران است که مردم آنگونه که باید و شاید او را نمی شناسند تا بدانیم که چرا فوتبال ایران به این روز افتاده است !



 منصورامیر آصفی  یازده سال در تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده است و در تورنمنت بسیار پراعتبار المپیک ۱۹۶۴ توکیو بازوبند کاپیتانی ایران را بر دستان خود بسته است. او نخستین مربی ایرانی بود که برای طی دوره مربیگری عازم انگلیس شد و آنجا در باشگاه آرسنال لندن متدهای مربیگری فوتبال نوین را آموخت. بازگشت امیر آصفی از لندن با پذیرش هدایت تیم های باشگاهی کیان، برق و آرارات همراه شد که این مسئولیت آخر به مدت ۱۲ سال دوام آورد.




 ماحصل دوران مربیگری منصور امیرآصفی کشف و ارائه ده ها بازیکن به تیم ملی بود که از میان آنها می توان به پرویز قلیچ خانی و علی پروین به عنوان ۲ بازیکن برتر پیش از  انقلاب  اسلامی  در تاریخ فوتبال کشورمان اشاره کرد!

سرمربیگری پرسپولیس هم از دیگر مسئولیت های کاپیتان خوشنام پیشین تیم ملی بود که به دلیل مبارزه ناکام وی با پدیده بازیکن سالاری دوام چندانی نیاورد!

امیر آصفی در طول عمر محترمانه و پر افتخار خود همیشه یک انسان والا و با منش های بزرگ انسانی نشان داد و به راستی تمام شاگردان او هر کدام در حد خود تحت تاثیر این شخصیت بزرگ قرار گرفتند ...! یادش گرامی ....امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر