۱۳۹۳ دی ۲۶, جمعه

ضعف ها و قوت تیم ملی !


تیم ملی خیلی خوب دفاع میکند و دلیل این کار هم  نزدیک بودن هافبک ها به دفاع ها است  که در موقع دفاع پر تعداد هستند . بزرگترین مشکل ما در خط  میانی است که یک بازیکنی که بتواند پاس های تو در بدهد ، وجود ندارد و نبودن  مجتبی جباری کاملا احساس  می شود !




مسعود شجاعی هر موقع صاحب توپ می شود فقط نکونام و تیموریان را می بیند در حالیکه  او باید در این شرایط روب جلو حرکت کند و نوک حمله تیم را تغذیه کند . خط میانی ما از پنج بازیکن تشکیل شده که سه تا انها ( نکونام ، شجاعی ، تیموریان ) بالای  سی سال هستند  و برای همین در ده دقیقه آخر بازی آن توان لازم را ندارند !
تیم ما بسیار کند است و در بازی با قطر دیدیم که نتواستند در ده دقیقه اول بازی از اشتباهات قطریی ها استفاده کند و راحت دو گل بزنند !

در این بازیها تا امروز ،  امارت از ما جلوتر است با همان دو حریف بازی کرده که ما بازی کردیم اما با تفاضل گل بهتر در صدر گروه قرار دارد  و اگر مساوی کند تیم اول است و ما  فقط و فقط با برد جلو امارت می توانیم ثابت کنیم که تیم برتر بودیم . از همین بازی امارات بازیهای سخت ما آغاز می شود و باید در فکر بردن بازیها باشیم و حالا پرسش اینجاست اگر با این شرایط خط هافبک ما بیشتر در حمله شرکت کند ، آیا هنوز دفاع ما می تواند خوب کار کند؟

بازی با امارات  شبیه بازی با بوسنی است و ما باید به برد برسیم نتیجه مساوی یا شکست یعنی بازی با تیم سرعتی ژاپن که دقیقا از نظر سرعت نقطه مقابل ما هستند !
تیم ما همان تیم جام جهانی است  با دو تغییر ،  که یکی از آنها  ( پور گنجی -22 ساله ) فقط به خاطر صدمه دیدگی  پژمان منتظری در تیم جای گرفته و دیگر بازیکن جدید  غفوری که 27 ساله است که برای جام جهانی بعدی 31 ساله می شود !!


با همه این مسائل امید واریم که تیم ایران اول گروه شود تا شاید بتوانیم به یک مرحله بالاتر صعود کنیم و فراموش نکنید  که سقف آرزوها در این 36 ساله بسیار پایین آمده است و برای خیلی ها در جمع چهار تیم بودن ، پبروزی است ‍! 




سردارازمون یک پدیده  است و امیدواریم این بازیکن جوان  به سرنوشت بسیاری از پدیده دیگر فوتبال ایران دچار  نشود . او باید انگیزهای خود  را بالا ببرد ، کاری که ظاهرا قوچان نژاد نکرد و دیدیم که چقدر با شش ماه پیش تفاوت دارد!....امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر