۱۳۹۳ بهمن ۱۰, جمعه

استقبالی در قد و قواره یک تیم قهرمان !

استقبالی در قد و قواره یک تیم  قهرمان !

 با تماشای  استقبال برنامه ریزی شده در فرودگاه امام خمینی ! به یاد شش ماه پیش و جام جهانی 2014 برزیل افتادیم که اتفاقی حیرت انگیز و عجیب و غریب در تاریخ فوتبال نه تنها ایران بلکه  جهان به نمایش در امد . وقتی تیم ملی فوتبال ما با یک گل از آرژانتین شکست خورد  مردم از خانه ها بیرون ریختند و رقص ،  پایکوبی و شادی کردند  تا برای اولین بار در فرهنگ ورزش دنیا ببینم و بدانیم که به دنبال شکست هم می توان شاهد جشن یک ملت بود !!




استقبال یکی دو هزار نفری و شعار کی روش کبیر در فردوگاه امام خمینی به واقع ادامه همان نمایشی بود که در پی شکست از آرژانتین شاهد ان بودیم تا بار دیگر به عمق سقوط و حقارت احساسات در دوران سیاه جمهوری اسلامی پی ببریم  !
ریشه های این حرکات  بی نظیر در ورزش جهان  بدون برو بر گردد به زندگانی ایرانی ها در 36 سال گذشته بر می گردد که ملتی همیشه  ،باید میان بد و بدتر دست به انتخاب بزنند و هرگز به دنبال حق و حقوق شایسته و بایسته خود نباشد .




وقتی مردم ازادی را در حکومت جمهوری اسلامی در یک وجب بالا و پایین شدن روسری  و حجاب خود بدانند و اگر اجازه پیدا کردند که روسری را چهار انگشت به بالا ببرند  احساس ازادی خواهند کرد ،  اصلا جای شگفتی هم نخواهد بود که با شکست به خیابان و فرودگاه بیانید و ابراز شادمانی و رضایت کنند  مردم  هرگاه که هردلار امریکا در ایران از 3500 تومون به 3450 تومن برسد  بسیاری خبر خوش به یکدیگر میدهند و می گویند که دلار امد پایین و ارزان شد .یا   وقتی عادل  فردوسی پور تو برنامه اش میگه شیر اینترنت را باز کنید و فرداش در تمامی   سایت همه  میگن دیدی چی گفت ؟ دمش گرم

در چنین بساطی شاید هیچ تعجبی نداشته باشد که کورش بزرگ را  به فراموشخانه تاریخ بسپارند و در فردوگاه امام خمینی فریاد کی روش کبیر سر بدهند !!....امیر برادران


۱ نظر:

  1. سلام از سایت خوبتون.
    اگه ممکنه عکس های رنگی تیم تاج در سال های 47-48-49 رو بذارید تا گذشته پرشکوه این تیم باعظمت رو ببینیم.

    پاسخحذف