۱۳۹۳ بهمن ۲۳, پنجشنبه

فوتبال زیبا و تماشاگر پسند یا فوتبال دفاعی !

فوتبال زیبا و تماشاگر پسند یا فوتبال دفاعی !

  کارلوس کی روش وقتی چهار سال پیش برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال انتخاب شد با توجه به هوش حرفه ای و تجربه بالا خیلی زود فهمید  که فقط و فقط برای بقا  و دریافت پولی که هیچ کجای دیکر در این دنیا به او نمی دهند  باید نبازد و به هر شکل نتیجه را بدست اورد به این ترتیب همان  فضایی که سالهاست در فوتبال ایران حاکم است و به قول معروف نتیجه یا نتیجه گرایی بر همه چیز سایه انداخته است  ،   کی روش را هم  نیز ،  در بر گرفت  تا فوتبال ملی یعنی بالاترین انگیزه و جاذبه برای  دیدنی ترین نمایش فوتبال ملی تبدیل شود به یک بازی بی روح و فاقد نبوغ و خلاقیت  که به واقع هرگز نمی تواند کمترین لذت به تماشاگر و مردم ببخشد !



کار لوس کی روش در دو صحنه جهانی و اسیایی نشان داد که تنها  به نتیجه ای فکر می کند که بتواند پاسخی برای  این پرسش داشته باشد که چرا فوتبال تماشاگر پسند در تیم ملی نمی بینم  ، بگوید که شما از من نتیجه می خواهید و من هم به دنبال خواسته شما هستم  ، هرچند که کی روش هم با توجه به امکانات فوتبال در جمهوری اسلامی ، نتوانست  حتی نتیجه را هم بگیرید !!



یک امتیاز از جام جهانی که 37 سال پیش تیم ملی برای اولین حضورخود گرفته بود و حذف در مرحله یک چهارم نهایی  جام ملتهای اسیا که در دو  دوره گذشته هم همین نصیب تیم ملی فوتبال ما شده بود !




 اگر باور داشته باشیم که فوتبال  ،  زندگی است  ، از این رو همانگونه  که همیشه و همه جا باید از زندگی اذت برد  ، از فوتبال هم باید همگاه  به لذت رسید .  اما مصیبت بزرگ ما اینجاست که  36 سال است  هیچ لذتی در زندگانی ما ایرانیها  وجود نداشته  و به این ترتیب فوتبال هم در چنین روزگاری هرگز نمی تواند لذت بخش باشد .

 اوضاع و احوالی که در کل جامعه حاکم است در فوتبال ملی ایران نیز به چشم می اید و ان هم فریب افکار عمومی است  و فوتبالی که برای جهانیان سرشار و لذت و شور و شوق است  برای ما تبدیل به وسیله ای برای سرخوردگی به نظر می اید .....امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر