۱۳۹۴ خرداد ۱, جمعه

حجازی از جنس بزرگان همیشه حاضر در تاریخ سرزمین ماست!

ناصر حجازی دومین دروازه‌بان برتر قرن آسیا و گلر تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین بود.



حجازی  پس از دست و پنجه نرم کردن طولانی با بیماری سرطان  سرانجام در روز ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ و در حین تماشای دیدار تیم‌های استقلال و پاس همدان و در آخرین روز لیگ برتر، به دلیل وخامت حالش  ، به کما رفت .
ناصر خان  سه روز بعد در ساعت ۱۰:۵۵ روز ۲ خرداد ۱۳۹۰ ودر سن شصت و دو سالگی  در میان اندوه و تأثر خیل عظیمی از دوستدارانش که در مقابل بیمارستان کسری تهران تجمع کرده بودند، چشم از جهان فرو بست.

ناصر حجازی  را باید یکی از با شخصیت ترین  و محبوبترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران دانست  .بخصوص برای نسل  جوان بعد از انقلاب که به دنبال الگو درستی می گشت .
ناصر حجازی در ۲۲ شهریورماه ۱۳۴۸ اولین بازی ملی خود را مقابل تیم ملی پاکستان انجام داد و در سال ۱۳۵۹ برای آخرین بار در دیدار مقابل تیم ملی کویت در درون دروازه ایران قرار گرفت .
حجازی  پس از آن با طرح < 27 ساله ها >  که توسط مصطفی داودی رئیس سازمان تربیت بدنی وقت به اجرا گذاشته   در بیست و نه سال سن از تیم ملی کنار رفت در حالیکه به عنوان یک دروازه بان شاید ده سال دیگر هم می توانست در تیم ملی  باشد . 





حجازی همیشه شماره یک تیم ملی فوتبال ایران را برای نگهبانی از دروازه بر تن داشت که در زندگی هم   نشان داد به درستی  < یکی > بود  که  دومی نداشت .

وقتی به فوتبال امروز نگاه می کنیم ، این داستان همیشگی بیش از پیش به چشم می آید و حالا نیز چهره های ارزشمند و سزاوار هیچ نقشی در جامعه ندارند و گوشه نشینی را به حضور در بساط فاسد و آلوده برگزیده اند . ناصر حجازی سمبل همه  شرافتمند های فوتبال ایران است.

حجازی در روزگاری که بسیاری از هم نسل هایش تن به سازش و همراهی با رژیم داده و شماری نیز خاموشی و گوشه نشینی را اختیار کرده بودند ، به تنهایی هم  ، زبان ورزشی های محترم  شد و هم  حرفهای ملتی  را زد  ، که  خیلی ها شهامت و جسارت بیان آن را نداشتند !

وقتی حجازی در پیوند با فساد و آلودگی در فوتبال جمهوری اسلامی گفت :

  کجای ما پاک است که فوتبال مان پاک باشد ، تمام حقیقت و واقعیت را برای همیشه به یاد گار گذاشت  تا آیندگان با همین کلام تاریخی ناصر خان بدانند که در دوران  جمهوری اسلامی بر ایران و ایرانی چه گذشته است !


حجازی از جنس بزرگان همیشه حاضر در تاریخ سرزمین ماست که یکه و تنها در برابر حکومتی ضد مردمی ایستاد و هرگز تن به بی تفاوتی و سکوت نداد...روانش شاد ..یادش گرامی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر