۱۳۹۴ دی ۲۵, جمعه

ایران و قطر ؛ چه باید کرد که وقتی دشمن در خانه است !

چه باید کرد که وقتی دشمن در خانه است !!

دیدارامید های ایران و قطر  در پانزده  دقیقه اول بازی با برتری امیدهای ایران روی توپ و زمین همراه بود و دفاع ما برای کنترل ضد حمله های قطر به تاکتیک آفساید گیری تکیه داشت که می توانست خطر ناک باشد و ریسک بالا را به تیم ما تحمیل کند.
در این شرایط - بیشترین توپ میان دو مدافع ایران یعنی چشمی و دانش گر رد و بدل  می شد تا بدانیم که  بیش از اندازه به زمین خودی و حفظ توپ علاقه داریم .
رویش های ملی پوشان امید در نیمه اول بیشتر از سمت راست بود که کنعانی زادگان  نمی توانست انگونه که باید و شاید نقش حساس خود را در اجرای حرکت ها عملی کند و بارها از توپ های ساده نیز عقب ماند.
ضمن انکه برادران دو قلو محمدی توان لازم را برای برتری در نبرد با حریفان مسقیم در  چپ و راست نشان نمی دانند تا برتری ظاهری ایران بدون پشتوانه تهاجمی باشد .



سرانجام ان خطر و ریسک بالای افساید گیری کار دست تیم ایران داد و قطر در اولین گریز از دام تاکتیکی مدافعان نا هماهنگ ما به گل دست یافت و در شرایط تک به تک دروازه اخباری در دقیقه 35 فرو ریخت .
حالا قطر با روحیه بالا تر و بر خوداری از امتیاز میزبانی به بازی ادامه میداد و اهنگ کند ایران به واقع ضعف بزرگ امید ها به شمار می امد .
نیمه دوم در حالی اغاز شد که می دانسیتم باید در همان 15 دقیقه اول به گل تلافی و تساوی دست پیدا کنیم تا سوار بر بازی شویم.
بازهم اما همان ضعف عمومی مدافعان فوتبال ایران فرصت گلزنی را به حریف داد تا ضربه کرنر قطر از سمت راست به تیر دوم ارسال شود و شرایط اسان و بدون مزاحم - کاپیتان قطر با یک بغل پای راحت گل دوم را در دقیقه 55 به ثبت برساند.
به این ترتیب دیگر چیزی برای نگهداری در زمین نداشتیم و دو تعویض پی در پی توانست قدرت حمله ایران را افزایش دهد که در این میان مدافعان اشفته و بی سازمان - کماکان می تواستند راه را برای ضد حمله های قطر همراه سازنند.
 فشار ایران در دقیقه 69 و با حضورپا به توپ  ارسلان مطهری در محموطه جریمه قطر خطای مدافع حریف را در پی داشت که روزبه چشمی با ضربه ای نا مطمئن و بد  - این فرصت را به دروازه بان قطر داد تا ضربه را دفع کند و فاصله گلها به حداقل نرسد .
در دقایقی که تیم ایران در زمین قطر خیمه زده بود - نداشتن بازیگردان حرفه ای از یک سو و نبود مهاجمان زهرداری چون سردارازمون و علیرضا جهانبخش کاملا به چشم میامد و سعید عزت اللهی نیز می توانست در قطر ان بازی سازی باشد که نیاز بسیار به ان احساس میشد .
نکته ای احساس و سرنوشت ساز که هنگام گزارش این مسابقه   دیدیم و شنیدیم حامیان رسانه ای کی روش با تمام توان تلاش دارند تا غیبت سه بازیکن صاحب تجربه بین المللی امید های ایران را بی اهمیت و باری به هر جهت نشان دهند و حضور در لیگ به اصطلاح حرفه ای در فوتبال جمهوری اسلامی را از همه چیز بالاتر و سازننده تر القا کنند.
چه باید که وقتی دشمن در خانه است !

گزارش کامل در برنامه ورزش واندیشه :
 شنبه - ساعت 11:00 صبح به وقت لس آنجلس-10.30 شب به وقت تهران-7:00 بعدازظهربه وقت لندن - تکراریکشنبه  10:00 شب لس انجلس و  سه شنبه 6:30 بعدازظهر به وقت تهران
ورزش و اندیشه ، کاری از امیر برادران


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر