۱۳۹۶ خرداد ۲۵, پنجشنبه

قدرت ما يا ضعف حريفان ؟!

قدرت ما يا ضعف حريفان ؟!
به سلامتي و با شادي هر چه بيشتر ديديم كه باز هم فرصتي دست داد تا مردمان افسرده و سر خورده بهانه اي براي رقص و پايكوبي پيدا كنند تا مصيبت ها و بدبختي هاي روزافزون را براي شبي به فراموشي بسپارند !
تيم ملي فوتبال با پيروزي دو بر صفر بر ازبكستان توانست به عنوان دومين تيم از ميان مدعيان صعود به مسابقات جام جهاني ٢٠١٨ روسيه ، جواز حضور را در يافت كند تا پنجمين جام جهاني را در تاريخ فوتبال ايران به يادگار بگذارد .
اين صعود زود هنگام و با بيست امتياز از هشت بازي و بدون حتي يك گل خورده مي تواند حكايت از موفقعيت تيم ملي در راه جام جهاني داشته باشد تا دو بازي باقيمانده را تشريفاتي اعلام كند .
در اين ميان اما نكته اي اساسي وجود دارد و ان هم اين است كه ايا بسته ماندن دروازه تيم ملي در هشت بازي ناشئ از قدرت فوق العاده بوده يا انكه ضعف و ناتواني حريفان عامل ثبت اين ركورد بوده است ؟!
بدون انكه بخواهيم استعداد و ارزشهاي فردي بازيكنان ايران را ناديده بگيريم ، بايد بگويم كه علت اصلي بسته ماندن دروازه ما در هشت ديدار بيش از هر چيز نشان از ضعف و ناتواني و كيفيت پايين بازي حريفان بوده است كه هرگز نبايد اين مهم را ناديده بگيريم و انكار كنيم .
براي روشن شدن اين واقعيت فقط كافي است كه تصور كنيم تيمهاي ژاپن ، استراليا و عربستان در يك گروه قرار نداشتند و دو تيم از اين سه تيم با ايران همگروه و انگاه ثبت گل نخوردن در هشت بازي امكان پذير بود ؟!
حقيقت و واقعيت اين است كه شانس و إقبال در فوتبال نقش پر رنگي دارد و اين شانس با ما در قرعه كشي يار بود كه حريفاني با ايران در يك گروه قرار بگيرند كه حتي بهترين انان يعني كره جنوبي داراي ضعيف ترين تيم ملي در چهل سال گذشته باشد و از قطر و چين و ازبكستان نيز چيزي نمي گويم كه براستي حرفي براي گفتن نداشتند و تكليف سوريه گرفتار در جنگ و كشتار نيز معلوم است .
ما نيز به عنوان يك ايراني از پيروزي تيم ملي فوتبال ايران  و نه تيم ملي فوتبال جمهوري اسلامي به قول - بوقچي هاي رژيم - بايد خوشحال باشيم و با وجود اين خوشحالي اما بازهم تكرار و تاكيد مي كنيم كه كارلوس كي روش در دوران پاياني مربيگريش با نهايت خوش شانسي همراه بود كه دست در دست كساني گذاشت كه همجنس انان بود !
 بازهم جوانان ايران را با اين پرسش بزرگ روبرو ميكنيم كه ايا يك مربي شرافتمند و پاي بند به أصول ورزشي و حرفه اي مي تواند شش سال با فدارسيون جمهوري اسلامي كه كاملا در اختيار اطلاعات سپاه پاسداران است ، همكاري تنگاتنگ داشته باشد ؟!
ضمن انكه در يك بساط فاسد و سراسر الوده هرگز نمي توان پذيرفت كه يك فرد يا يك نقطه پاك باشد !.... امير برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر