۱۳۹۳ شهریور ۲۱, جمعه

نگاه دوباره به دايي و مايلي كهن ، حقيقت آدمها با گذر زمان !

نگاه دوباره به دايي و مايلي كهن ، حقيقت آدمها با گذر زمان !




جورج كلونی بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده وکارگردان آمریکایی و تنها کسی است، که موفق شده تابه‌حال در ۶ رده مختلف، برنده جایزه اسکار شود مي گويد كه گذر زمان آدمها را تغيير نمي دهد ، بلكه گذر زمان حقيقت  آدمها را نشان مي دهد !

نزديك به چهار دهه از عمر ويرانگر جمهوري اسلامي  مي گذرد و در اين سالها بسياري  را ديده ايم كه چهره  ديگري از خود را به نمايش گذاشته اند كه تا پيش از آن هرگز نشاني از آن را نداشتند.




اينها همه نگاه درست و منطقي جورج كلونی را ياد آور مي شود تا ما بدانيم كه اين آدمها چهره عوض نكرده اند  و اين گذر زمان است كه اصل آنان را نشان داده است.
در ميان هزاران به اصطلاح تغيير چهره داده ها   مي توانيم در فوتبال ايران خيلي ها را مثال بزنيم كه علي دايي نمونه اي بارز از اين تغيير و تحول است كه حقيقت  او را به همه نشان داده است .
 دايي در طول سالهاي گذشته از يك بازيكن مطرح و صاحب نام در فوتبال ايران به چهره اي خود كامه و ضعيف كش تبديل شد كه هرگز تاب و تحمل انتقاد و ايراد را نداشته و همه شكست خود را در مربيگري به گردن اين و آن انداخته است، شكست هايي كه با عمر مربيگري دايي هر لحظه بيشتر و بيشتر شده، تا هر آدم واقع بين دريابد كه او داراي كمترين شايستگي براي كار  بزرگ  مربيگري نيست !




دايي پس از آخرين حضورش به عنوان سر مربي پرسپوليس  در ديدار با تراكتور سازي و شكست سه بر يك در ورزشگاه صد هزار نفري عنوان كرد كه اين بهترين بازي پرسپوليس  در طول چند سال أخير  بوده است !!!





به دنبال آن جشن عجيب و غريب براي شكست تيم ملي فوتبال ايران مقابل آرژانتین  كه براي اولين بار در جهان تعريف تازه اي از شكست را بيان كردند  كه فقط با پيروزي نبايد  شادي و پايكوبي كرد ، شكست هم مي تواند مايه جشن ملي باشد ! 

حال نوبت به يك شخصيت بزرگ از جنس جمهوري اسلامي ميرسد كه شكست سه بر يك پر طرفدار ترين  تيم ايران را به عنوان بهترين بازي  تقديم مي كند !!




امروز اگر حرفهاي محمد مايلي كهن به دل مي نشيند ، فقط و فقط به خاطر  صداقتي است  كه از لابلای گفته هاي او احساس مي شود  ، صداقتي  كه بسياري از نه تنها ورزشي ها كه ديگران نيز در جمهوري اسلامي آن را بو نكرده اند و دروغ ، ريا و نيرنگ تنها وسيله موفقيت مي دانند كه زهي خيال باطل !


بر گرديم به گفته  ارزشمند و راه گشاي جورج كلونی كه گذر زمان حقيقت آدمها را به ما نشان مي دهد و اين روزها چه راحت مي توانيم هم حقيقت دايي را ببينيم و هم حقيقت مايلي كهن را!......امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر