۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۳, دوشنبه

خدا حافظی سر آلکس فرگوسن



این روزها تمامی سایت ها و خبرگزاریهای داخل و خارج به خبر خداحافظی سر آلکس فرگوسن پرداختند ، کسی که  در سن 71 سالگی از دنیای مربیگری خدا حافظی کرد. او کارنامه بسیار درخشانی از خود به یاد گار گذاشت که مهمترین ویژگیش ، تداوم  در امر مربیگری  در یک باشگاه بود که  نصیب هیچ مربی در دنیا نشده است !( 27 سال حضور در این باشگاه )
خود سرالکس فرگوسن هم در صحبت هایی دراین باره می گوید :  در سالهای اولیه حضورم در یونایتد با حمایت اعضای کادر مدیریتی و به ویژه سربابی چارلتون،اعتماد به نفس کامل و زمان لازم برای ساخت یک باشگاه فوتبالی را (چیزی فراتر از تنها یک تیم فوتبال) دراختیار گذاشتند.....


اما برای نسل جوان در ایران باید به این مسئله اشاره کنم که این رکورد تداوم مربیگری   ، قبل از اینکه در کشور انگلستان و نزد آلکس فرگوسن بدست بیاید ، در ایران خودمان و در باشگاه تاج و مربی بنام  علی دانایی فر بود!


علی دانایی فر پدر ایرج خان دانایی فر( یکی از ستارگان فوتبال ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین )  از سال 1324 تا 1347 خورشیدی به مدت 23 سال مربی  باشگاه تاج بود و در واقع این تداوم و این رکورد  در ایران و باشگاه تاج بود!


این یکی از افتخارات مهم فوتبال ایران است !
متاسفانه  ما گذشته و بزرگان خود را نمی شناسیم و به باور من مردمی که بزرگان خود را نشناسند ، محکوم به کوچکی خواهند بود !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر