۱۳۹۲ خرداد ۹, پنجشنبه

من و شبکه تلویزیونی من و تو .....

من و شبکه تلویزیونی  من و تو .....


بسیاری از دوستان در باره شبکه من و تو  و عدم حضور من سئوال می کنند و اینکه من در آنجا کار می کردم و حالا از این شبکه انتقاد می کنم . ابتداد باید این توضیح را بدهم  که تمام حضور من فقط شش ماه بود! آنهم نه بطور تمام وقت ، بلکه فقط برای آماده کردن یک برنامه  ده تا پانزده دقیقه ای ! و همین کافی بود که متوجه شوم که خط  و سیاست این شبکه از کجا آب می خورد! پس من کارمند تمام وقت این شبکه نبودم که بسیاری از مسائل را ببینیم و به خاطر منافع شخصی خودم ، چشم روی آنها ببندم ! و حالا بیایم و انتقاد کنم .....


  در طول این شش ماه هم طوری کار کردم و دست روی مسائلی گذاشتم که باعث شد کسانی که خط و خطوط این شبکه را از بیرون تعین می کنند ! دستور پایان این برنامه را دادند و حذف صفحه فیس بوک آن و همینطور تمام ویدئو های آن روی یوتیوپ! بسیار عجیب است ! اینطور نیست !؟  
برنامه آفساید ، ورزشی بود ، نه سیاسی ! کار من هم ورزشی است و این را کارنامه من نشان میدهد.....اما توجه داشته باشید که فوتبال یک مسئله کاملا سیاسی و امنیتی در جمهوری اسلامی است !


برای پرداختن به فوتبال باید این مسئله  را به خوبی شناخت و بطور جمهوری اسلامی را شناخت ، اگر نشناسیم  وارد قواعد  بازی  سیاسی جمهوری اسلامی می شویم ، همینطور که  الان تمام برنامه های ورزشی رسانه های خارج از کشور و کارشناسان آنها  شده اند !  در این مورد قبلا نوشتم و اشاره هم به کسانی که این آشی را که جمهوری اسلامی پخته  را هم می زنند را کرده ام و اغلب  هم تفاله های محصولات جمهوری اسلامی را پخش می کنند  ،  تعدادی از آنها با آگاهی و وابستگی هایی که به نظام دارند و تعدادی هم از روی نادانی..... ولی هر دو یک کار را انجام میدهند !!
 کار من پرداختن به واقعیت ها بود ه و هست ... به عنوان مثال : وقتی تولدت باشگاه تاج با همان استقلال است باید بری سراغ بینانگذار آن  ، پرویز خسروانی و بفهمی که  گذشته این باشگاه چی بوده !؟ http://www.youtube.com/watch?v=rZjGELfGukw


 یا در سالگرد افتتاح استادیوم صد هزار نفری باید به نسل جوان بعد از انقلاب نشان داده شود که این ورزشگاه در 17 ماه ساخته شده ... اما نقش جهان  اصفهان نزدیک  به بیست سال است که نیمه تمام باقی مانده !!! http://www.youtube.com/watch?v=aZaktPp_SeI
و بسیار مسائل دیگر .....حالا اجازه بدهید برگردیم به بی بی سی فارسی و رفتن به شبکه من و تو :
در جریان جام ملتهای آسیا 2011 که جریان سیاسی و حمایت های ابلهانه از افشین قطبی در خارج از کشور پا گرفت ( توسط یک مشت دلال که دنبال منافع مالی خود بودند  ویک نوع قطبی گرایی راه افتاده بود و الان هم به کی روش گرایی تبدیل شده و ..... از طرف دیگر  باز شدن پای آدمهایی چون محمد تقوی مشاور حاج فتح الله زاده و امیر قلعه نوعی ! از حضور در شبکه بی بی سی فارسی خود داری کردم  ! چون نمی خواستم در کنار دلال ها و  جریان جاانداز وابسته به جمهوری اسلامی قرار بگیرم!
شش ماه بعد توسط شخصی که اطمینان دارم حسن نیت هم داشت ،  به شبکه من وتو دعوت شدم .من در آغاز همکاری با این شبکه احساس کردم که خط قرمزی وجود ندارد و دلیل آن هم کارهایی بود که ارائه دادم  و بسیار هم مورد توجه قرار گرفت و اطرافیان مدیریت شبکه خیلی تحسین می کردند .همین باعث شد که بعد از چند ماه با من جلسه ای گذاشتند و گفتند که شما مسئول برنامه های ورزشی باشید و بعد از صحبت در باره مسائل مالی و زمان آن  و چارچوب برنامه ....کار را ادامه دادیم تا امکانات فنی  و استودیو هم آماده شود.  اما در ادامه راه بعد از چند هفته یکباره 180 درجه تغییر روش دادند و گفتند ما نمی توانیم با شما کار کنیم چون شما خیلی ریشه ای به مسائل نگاه می کنید و ما می خواهیم برنامه سرگرم کننده داشته باشیم!!!در حالیکه خود آنها با دیدن برنامه های من  ، این پیشنهاد را به من دادند و من هم از اول قرار نبود که تهیه کننده باشم  و فقط به عنوان کارشناس در آنجا حضور پیدا کرده بودم!
شروع این مسئله هم از دو برنامه زمزمه های آغاز شد : اول برنامه ای در رابطه با آکادمی فوتبال استقلال  و مسئله گرفتن پول از خانواده ها و تجاوز های جنسی که سر و صدای زیادی در ایران به پا کرد و در نهایت همه چیز در نطفه مثل دیگرمسائل خفه شد ! که من برنامه ای تهیه کردم و محمد تقوی کارشناس بی بی سی فارسی و مشاور علی فتح الله زاده از طریق خود همین حاج فتح الله زاده از من شکایت کردند و دوم مسئله انتخابات فدارسیون فوتبال جمهوری اسلامی بود  که در هر دو شبکه صدای امریکا و بی بی سی فارسی با آوردن اشخاصی چون امیر خسروجردی و فریبرز قریب آن را در خارج از کشور انتخابات دمکراتیک نامیدند ! و  در ایران  هم به نوعی جلوی برنامه نود گرفته شد و از پخش آن در شب انتخابات جلو گیری کردند و همزمان در شبکه من و تو گزارش من را سانسور کردند و دلیل شان هم این بود که شما بطور کلی  مسئله انتخابات درنظام  جمهوری اسلامی را زیر سئوال می برید و انتخابات فدارسیون فوتبال را نباید با انتخابات ریاست جمهوری مقایسه کرد !!!( حالا توجه داشته باشید که فوتبال در ایران کاملا امنیتی و سیاسی است )
در نهایت  یک روز با یک تلفن و گذاشتن یک پیغام که بسیار تعجب آمیز بود، با من قطع ارتباط کردند! آنهم برنامه ای که میرفت جایگاه ویژه ای پیدا کند و بسیار هم پر طرفدار شده بود و دلیل هم این بود که شما ریشه ای نگاه می کنید و ما در این شبکه می خواهیم برنامه سر گرم کننده داشته باشیم !!!



استنباط  من از این اتفاقات این است که  مدیران ظاهری شبکه  من و تو  اختیاری از خود ندارند و صاحبان اصلی این شبکه در بیرون هستند ! صاحبان پشت پرده پول فراوانی را سرمایه گذاری کرده اند و در پس آن  فقط اهداف و خواسته های سیاسی قرار دارد .چرا که اگر دقت داشته باشیم این شبکه تلویزیونی هیچ در آمدی از آگهی های تجاری ندارد که همه می دانند در آمد هر شبکه تلویزیونی از این راه است .پرسش این است که وقتی یک تلویزیون مثل هر تلویزیون حرفه ای دارای آگهی و در آمدی از این راه نیست ، آیا می توان این شبکه را طبیعی و بدور از وابستگی های پشت پرده دانست؟
از زمانی هم بیرون آمدم هیچ انتقادی از کارمندان این شبکه نکردم ، چون اعتقاد دارم  جوانان خوب و قابل احترامی  هستند  و هر زمانی هم چیزی  در مورد این شبکه نوشتم ، خیلی ها از من خواستند در مورد افراد آنجا بگویم ، من هم هیچوقت این کار را نکردم و نخواهم کرد ، چون ماهیت پشت پرده این شبکه مهم است ! شبکه ای که با تفکر و حمایت انگلیسیها در کنار دیگر شبکه ها مانند بی بی سی فارسی و ایران فردا و ...... در جهت حفظ نظام جمهوری اسلامی و اصلاح طلبی و یا همان جااندازی در لندن بنا شده !
حرف آخر اینکه.....

 تجربه کاریم با شبکه های وابسته مثل بی بی سی فارسی و من و تو یاد آور آن است که هیچ  آدم مستقل و خواستار سر نگونی جمهوری اسلامی هیچ جایی در این رسانه  ها ندارد و تنها وابسته ها به این و آن می توانند در چنین رسانه هایی بکار مشغول باشند که علاوه براینها چهره های خنثی و بی خطر برای نظام ولایت مطلقه فقیه نیز همیشه با چراغ سبز روبرو هستند!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر