۱۳۹۳ خرداد ۲۵, یکشنبه

انگلستان جوان در مقابل ایتالیا همیشه مطرح !

جام جهانی  2014 برزیل؛ انگلستان - ایتالیا

انگلستان جوان در مقابل ایتالیا همیشه مطرح !




ایتالیا  در این مسابقه اشتباهی نداشت و ظاهرا تمامی دستورات  مربی را اجرا کردند و در پایان هم مزد تجربه خود را گرفتند .
 اما بعد از سالها  تیمی متفاوت از انگلستان در جام جهانی شاهد بودیم. تیم جوانی که در آن خبری از توپ های از کنار و سانتر روی دروازه دیده نشد .سیستم 4-3-2-1 و پاسهای روی زمین و حفظ توپ از کارهای بازیکنان جوان انگلستان  بود .کارهایی که پایه  آن  زمانی که فابیو کاپلو ایتالیایی به فوتبال انگلیس آمد ، گذاشته شد و برای اولین بار تمرینهای انگلیسی ها  در زمین بزرگ و دروازه های کوچک انجام شد  ، چیزی شبیه فوتبال گل کوچک که در ایران  انجام می دادیم!
 کاپلو وقتی در اولین دیدار تدارکاتی خود با تیم  انگلستان به دیدار اسپانیا رفت و 2-0 بازی را واگذار کرد در  پاسخ به پرسش خبر نگاران که چی فکر میکنی ؟ گفت :
نتیجه مهم نیست من فقط می خواستم اینها یاد بگیرند که چگونه پاس بدهند و چطور حفظ توپ بکنند ..!
 این همان  مسئله ای که فوتبال انگلستان را از فوتبال اروپا عقب انداخته است !
در این جام تیم جوان انگلستان در اولین بازی نشان داد که این تغییر و تحولات تاثیر  گذاشته هر چند که با قهرمانی و حتی در میان چهار تیم بالای جهان قرار گرفتند فاصله  دارند !
انگلیس در این بازی با روشی که ایتالیا بازی می کرد ، احتیاج به دو هافبک دفاعی نداشت و  جک ویلشر بازیکن آرسنال را بایستی زودتر به زمین  می آورد و کار را تهاجمی می کرد .سه گل این بازی از صحنه های زیبا ی این مسابقه بود که کاملا تاکتیکی و حساب شده بود هر چند که نگارنده اعتقاد دارد  که دروازه بان انگلیس باید سریع تر در تیر اول قرار می گرفت و ضربه سر را مهار می کرد!!
اما وقتی بازی این دو تیم را با بازی دوتیم اسپانیا و هلند مقایسه می کنیم ، می بینیم  تا چه اندازه هلند و اسپانیا جلوتر از ایتالیا و انگلیس هستند!!......امیر برادران


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر