۱۳۹۳ خرداد ۱۹, دوشنبه

آیا فوتبال ایران با رفتن به جام جهانی ، تغییری در مسیر و ساختار آن ایجاد خواهد شد ؟


در آستانه جام جهانی  2014 برزیل !

بخشی دیگر از مصاحبه مهدی ذکایی مدیر مسئول  و سردبیر مجله  جوانان   با من ( امیر برادران ) در باره فوتبال ایران  واین پرسش  :

فوتبال ایران به هر شکل به جام جهانی 2014 برزیل راه یافت . به نظر شما آیا  این اتفاق می تواند تغییری در مسیر فوتبال ایران و ساختار آن بوجود آورد ؟




پاسخ : نگاه واقع بین  نشانگر آن است که نهایت خوش شانسی در سه بازی آخر ایران با ما همراه بود  و اگر جز این بود ، بعید می دانم که صاحب بلیط بزریل می شدیم . آن گل تصادفی  به قطر را در نظر بیاوریم و چند فرصت بزرگ میزبان را که از دست آنان رفت . لبنان پیش از بازی با ایران در آخرین دقیقه پیروزی را با تساوی در برابرکره  عوض کرد تا به این ترتیب  هیچ امیدی برای صعود نداشته باشد و در حالی به تهران بیاید  که تنها دلخوش به گلهای کمتر خورده  باشد . ایران در دیدار با کره جنوبی نیز از بالاترین شانس ممکن  بر خوردار بود  و اگر در دقیقه 40 داور آن اشتباه بزرگ را مرتکب نمی شد و به دروازه بان ایران کارت قرمز را نشان میداد  و پس ازآن  دفاع کره جنوبی آن سوتی تاریخی را نکرده بود ، آیا می توانستیم  به این شکل  در پرواز برزیل حضور داشته باشیم ؟




به نظر من  شاید هرگز .....

در یک کلام من هم یک ایرانی هستم و همیشه آرزو دارم که ایران و ایرانی در همه جا سرفراز و پیروز باشد اما پرسش من از آدمهای لحظه ای و گریزان از واقعیت و حقیقت این است که آیا  فوتبال ما با راهیابی به جام جهانی برزیل دیگر فاسد نیست و همه چیز حالا پاک شده است ؟



آیا دیگر فوتبال ایران در دست آدمهای اطلاعاتی و نظامی و امنیتی  وابسته به  حکومت  نیست؟
 آیا دیگر در هر فصل دهها میلیارد تومان  در فوتبال بدست نااهلان و دزدان بنام دلال نمی رسد؟
آیا فوتبال ایران دیگر صاحب سازمان و برنامه ریزی قابل قبول و هماهنگ با فوتبال روز دنیا گشته  و همراه است ؟


پاسخ به این پرسش ها و بسیاری پرسش های دیگر بدون شک منفی است و 35 سال تجربه سراسر سیاه و تلخ در جمهوری اسلامی یاد آور آن است که هر روز بدتر از دیروز است ومسئولیت  و وجدان حرفه ای به من حکم می کند که همیشه از واقعیت و حقیقت بگویم و  مثل خیلی ها بازی نکنم و بازی نخورم !!
 این  باور را  دارم که امید واری  نه تنها در ورزش بلکه در کل جامعه ایران آن زمان وجود خواهد داشت که دیگر جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد !!

 با تغییر و تحولات اساسی می توان همه چیز را از نو ساخت و شاهد روزهای خوش و همدلی ملی  بود که فوتبال و ورزش را باید بار دیگر در دوران افتخار و غرور به تماشا بنشینیم  و ما نیز مثل مردم جهان از فوتبال به  غرور ملی ، افتخار ولذت برسیم.........امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر