۱۳۹۳ خرداد ۱۳, سه‌شنبه

فوتبال و سیاست !


در آستانه جام جهانی 2014 برزیل !

فوتبال و سیاست !

مهدی ذکایی مدیر مسئول و سردبیر مجله جوانان مصاحبه ای با من ( امیر برادران ) در باره فوتبال ایران انجام داد و در بخشی از آن مصاحبه این پرسش را کرد :

نقش سیاست جهانی در اداره فوتبال تا چه اندازه ای است؟



پاسخ: با رشد و پیشرفت فوتبال از دهه هفتاد میلادی باید گفت که سیاست جهانی نیز روز به روز در اداره فوتبال جهان نقش بیشتری بازی کرده است ، اما همیشه به شکل پنهانی و پشت پرده ! 


در این جا برای آنکه بیشتر با نقش سیاست جهانی در کار فوتبال آشنا شویم ، یک اتفاق تاریخی رابیان می کنم :
پیش از برگزاری جام جهانی 1978 آرژانتین ، یکی از نامزدهای میزبانی جام جهانی 1990 ما بودیم که بسیاری باور داشتند نام ایران برای جام 90 برگزیده خواهد شد . اما در حالی که هیچ خبری از وقوع انقلاب اسلامی در ایران نبود ، ناگهان نام ایران از جمع چند متقاضی میزبانی کنار گذاشته شد که اسباب حیرت و تعجب فدارسیون موفق آتابای بود !!


در آن هنگام ما نمی دانستیم که قرار است در کشور چه اتفاقی بیافتد ، اما سیاست جهانی این را می دانست و به مسئولان فوتبال جهان خبر داد که ایران نمی تواند دارای شرایط مطمئن و قابل قبول در سال های آینده باشد!!
در همین رهگذر اما می بینیم که در میان ناباوری همگان کشور قطر برای برگزاری جام جهانی 2022 از همین حالا انتخاب می شود تا امیر قطر بداند که حکومت او حداقل تا 2022 پا بر جا خواهد بود. آیا باز هم می توان گفت که سیاست جهانی هیچ نقشی در اداره فوتبال ندارد؟!....امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر