۱۳۹۳ مهر ۲۷, یکشنبه

استقلال وقفی <ملا خور > می شود !

استقلال وقفی  <ملا خور >  می شود !

چندی است که صحبت از واگذاری دو باشگاه قدیمی و پر طرفدار و استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و هرروز یک قیمتی از سوی این و آن روی این دو باشگاه گذاشته می شود که بدون شک مثل تمام داد وستد ها در جمهوری اسلامی دروغ  و نیرنگ همراه است .





 در این میان اما نکته ای  که مهم و قابل توجه وجود دارد که  آن تاسیسات و امکانات  باشگاه استقلال است که توسط تیمسار پرویز خسروانی ، موسئس باشگاه تاج به سازمان اوقاف واگذار کرده است و در وقف امکانات و تاسیسات باشگاه تاج ( استقلال )  به روشنی ذکر شده است که این تاسیاست قابل خرید و فروش نیست و برای همیشه به اوقاف سپرده شده است و حال چگونه است که تاسیسات در اختیار اوقاف می تواند واگذار شود و به لحاظ قانونی و حتی شرعی که جمهوری اسلامی خود را مجری احکام شرع می داند ، چنین معامله ای صد در صد خلاف بوده و نمی تواند به ثبت برسد !






نظر یک حقوقدان در ایران- به موجب عقد وقف عین مال موقوفه، یعنی مالی که قرار است وقف شود، اعم از منقول یا غیرمنقول به اصطلاح حبس می‌شود یعنی تا ابد و برای همیشه غیرقابل انتقال و متعلق به امر خیر و نیکوی مورد نظر واقف است و منافع آن نیز به منظوری که واقف قبل از وقف در نظر گرفته، هزینه می‌شود؛ بنابراین عین مال موقوفه غیرقابل نقل و انتقال، خرید و فروش است!





البته چنین خلافی اصلا تازگی ندارد می دانیم که جمهوری اسلامی در طول 36 سال گذشته  هزاران زمین و بنای وقفی را به یاران  و خودی ها سپرده و برای هر خلافی یک کلاه شرعی می سازد و دریک  لحظه حرام را حلال میکند و حلال  را حرام  !!

از این جانور هر چیزی که بگویی می تواند سر بزند و اوقاف و غیر اوقاف برای جماعت دین فروش تفاوتی ندارد و باشگاه استقلال هم مثل تمام آن سرزمین < ملا خور > خواهد شد !.........امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر