۱۳۹۲ اسفند ۲۰, سه‌شنبه

بی بی سی ، اصلاح طلبها و منافع دولت انگلستان !

معصومه طرفه روزنامه نگار که سالها سردبیر بخش بی بی سی فارسی بود و  همینطور در سازمان ملل کار میکرد، به تازگی کتابی را تالیف کرده و در بخشی از آن  می نویسد : بی بی سی فارسی در دوران ریاست جمهوری خاتمی بازتاب دهنده سیاست دولت بریتانیا بر پایه حمایت تام و تمام از این رئیس جمهوری «اصلاحگرا» بود، راز و رمز ناگشوده یی بشمار نمی رفت. جک استرو، وزیر خارجه بریتانیا پنج بار به تهران سفر کرد، یعنی بیش از دیارهای او از هر پایتخت دیگری در جهان، و محمد خاتمی را بعنوان دوست دموکراسی های غربی ستود!!



 در انتخابات بحث انگیز ۱۳۸۸ بی بی سی قویاً طرف مخالفان احمدی نژاد را گرفت و در میان هواداران گروه معروف به «جنبش سبز»، شنوندگان بسیاری برای خود یافت. لندن، [همزمان، در واکنش به انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد]، با بودجه سالانه ۲۲ میلیون دلار و ۱۵۰ کارمند، یک شبکه تلویزیونی فارسی زبان براه انداخت. بسیاری از کارکنان جدید این شبکه ازمیان روزنامه نگاران نزدیک به جناح رفسنجانی – خاتمی به خدمت گرفته شدند!!



 همچنان که احمدی نژاد این روزنامه نگاران را تصفیه می کرد، آنها [نیز] به اروپا و آمریکای شمالی آمدند و شبکه یی در حمایت از رفسنجانی – خاتمی در خارج پدید آوردند!!
 چندین تن از اعضاء برجسته جناح هاشمی رفسنجانی به تحلیلگران و صاحبنظران منظم بی بی سی فارسی بدل شدند؛ از جمله علی اصغر رمضانپور، معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کابینه محمد خاتمی، و عطاء الله مهاجرانی، معاون رئیس جمهوری و سخنگوی دولت رفسنجانی؛ و وزیر ارشاد در دولت نخست خاتمی!! 



از آنجایی که بسختی می توان تصور کرد که بریتانیا پولی را خرج «تبلیغات ضد دموکراسی» کند، نتیجه گیری، ناگزیر، این خواهد بود که بخش های خارجی بی بی سی، از جمله بخش فارسی، بازتاب دهنده مقاصد راهبردی دولت بریتانیا بوده است، و به این کار نیز ادامه خواهد داد!!!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر