۱۳۹۳ فروردین ۹, شنبه

لیگ فوتبال انگستان هر هفته زیباتر از هفته پیش !

لیگ فوتبال انگستان هر هفته زیباتر از هفته پیش !

با شکست چلسی مقابل کریستال پالاس ومساوی  آرسنال با منچسترسیتی  ، دیدارها  حساس و تماشایی تر شده است !
آرسن ونگر امروز ثابت کرد که اختلاف آرسنال با تیمهایی چون چلسی و منچسترستی پنج ، شش گل نیست ..!هر چند که کار بسیار مشکلی داشت  ، چون منچسترسیتی پر از ستاره است !
ونگر ، مربی که وقتی به فوتبال انگلیس آمد ، تمامی طرفداران فوتبال سنتی این کشور مخالف او شدند..! 



آرسن ونگر اعتقاد داشت که فوتبال بر خلاف تصور انگلیسیها فقط فیزیک بدنی نیست و بیشتر تکنیک بازی کردن است و این را با آرسنال ثابت کرد و تیم بدون ستاره را اکثر کارشناسان مینی بارسلون لقب دادند ..!
آرسن ونگر استادیوم این باشگاه را با درایت و تفکری که داشت به گنجایش بیشتر و مدرن ترین استادیوم جهان تبدیل کرد ، بطوریکه امروز پر درآمد ترین باشگاه درروز مسابقه ( match day ) می باشد !!



آرسن ونگر فلسفه ای در فوتبال دارد که با فوتبال مدرن در دنیای امروز همخوانی دارد . باشگاه آرسنال در کنار منچستر یونایتد از لحاظ سیستم باشگاهی و دخل و خرج بهترین باشگاه جهان هستند و از همه مهمتر امکان ندارد یک روزی شما خبر دار شوید که آرسن ونگر اخراج شده ..! همینطور که زمانی که آلگس فرگوسن در منچستریونایتد بود ، این امکان وجود نداشت !! این یعنی ثبات کاری و باشگاهی که درهیچ کجا وجود ندارد!!




 . 
آرسنال در نیمه اول یک اشتباه از پودوسکی در حفظ توپ باعث که منچستر سیتی توسط یکی از بهترین هافبک های حال حاضر لیگ انگلستان ( داوید سیلوا ) به گل برسد. در نیمه دوم ارسنال تیم بهتری بود و شاید یکی از دلایل آن ، اخطاری بود که داوید سیلوا و یایا توره در نیمه اول گرفتند و باعث شد که این دو در بقیه زمان مسابقه با ترس و تکل نکردن و درگیر نشدن به خاطر کارت زرد دوم و اخراج شدن ، بازی کنند و این فرصت خوبی برای آرسنال بود که در میانه زمین قدرت بیشتری داشته باشد ، جایی که با حضور سیلوا و توره که از بهترین بازیکنان حال حاضر لیگ هستند و هر مربی آرزوی داشتن آنها را دارد و نقطه قوت منچستر سیتی در این فصل بوده و برای همین هم شایستگی قهرمانی را هم دارند.



اما آرسنال برای اینکه بتواند قهرمان لیگ شود و در اروپا هم مدعی باشد ، احتیاج به دو بازیکن با تجربه در میانه زمین که یکی از آنها کاپیتان باشد ، دارد !
كاپيتان چه در داخل ميدان و چه خارج از آن،نمایندگی مربي و مدیریت را در ارتباط با هم بازیهایش یدک می کشد و در موفقيت يك تيم نقش بسزايي دارد و آرسنال سالهاست که فاقد چنین بازیکنی است !!....امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر