۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۱, یکشنبه

علی کریمی در قلب یخی کی روش !


علی کریمی  در قلب  یخی  کی روش !

بدون تردید  نام علی کریمی در فوتبال   ایران با احترام و اعتبار خاصی  همراه است که تمام ارزش این بازیکن آمیخته ای از هنر او در زمین و گفتار و رفتار کم نظیر در بیرون زمین است  .




کریمی در روزگاری که فوتبال ایران از اخلاق و ادب و احترام به دور افتاده است  ،  همیشه و در همه جا به گونه ای عمل کرده که احترام همگان را برانگیخته و حتی تماشاگران تیم های رقیب را  وادار به  تشویق ساخته است .  بر اساس همین واقعیت است که کریمی پرسپولیسی را استقلالی ها نیز دوست دارند و او را در جمع بازیکنان قرمز پوش یک بازیکن متفاوت  می شناسند که  باید حرمت او را همواره نگه داشت   ، نکته ای  که کمتر در فوتبال ما و به ویژه در جمع بازیکنان دو تیم پرسپولیس و استقلال سابقه داشته  و سوای چند بازیکن مثل پرویز قلیچ خانی ، ناصر حجازی  که سر آمد بودند  ، دیگر هیچ بازیکنی  همچون کریمی  مورد احترام  تمام طرفداران فوتبال نبوده است !



کریمی همگاه نشان داده که مثل هر بزرگی در کنار مردم می ایستد و گفتاری را دارد که زبان جامعه به حساب می آید و درد ملت را به خوبی می شناسند  و انگشت روی آن می گذارند !
علی کریمی در طول پنج سال گذشته با بیشترین فشار  از سوی امنیتی های حاضر در فوتبال ایران  روبرو  بوده و هنوز هم این فشار جریان دارد تا او از شایستگی برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل محروم سازد !
کارلوس کی روش در مقام یک مربی حرفه ای  به خوبی می داند که بازیکنی با ویژگیها و پختگی کریمی تا چه میزان می تواند برای تیم ملی و گردانندگان  آن مفید و موثر باشد .

 کی روش باور دارد که کریمی با حرکات مثال زدنی و ایجاد موج همگانی در  نزد بازیکنان تیم ملی  ، مهره ای کارساز و ارزشمند دستکم برای 40- 50 دقیقه در هربازی  جام جهانی است و هر تیم حاضر در این جام نمی تواند از وجود چنین  بازیکنانی چشم بپوشد .!




 تیم ملی ایران اما نباید از وجود کریمی در جام جهانی بهرمند باشد همانطور که در زمان علی دایی مقدماتی جام جهانی 2010 و بعد هم افشین قطبی در جام ملتهای آسیا 2011 -قطر - از تیم ملی رانده شد ..!  که این  نظر و خواسته آدمهای امنیتی پشت پرده در فوتبال جمهوری اسلامی است که هرگز بازیکنی معترض و به دنبال حق را بر نمی تابد  و اگر می تواستند او را در همان  پنج سال پیش از صحنه بیرون می راند !!

کارلوس کی روش می گوید  : کریمی در قلب او جای دارد که این هم دروغی  دیگر از این مربی شالارتان و آشنا  به بافت فوتبال در جمهوری اسلامی است و  به جای آنکه کریمی در قلب تیم ملی فوتبال ایران  بازی کند  ، باید در قلب یخی یک مربی  از جنس جمهوری اسلامی قرار داشته باشد !!

 حرف آخر اینکه ......
کریمی برای همیشه در فوتبال ایران بزرگ خواهد ماند و اگر چه او را با درخشش در جام جهانی نخواهیم دید  ، اما کریمی در ردیف  آنانی ایستاده که همیشه می درخشند و دیگران را به روشنایی رهمنون می سازند......امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر