۱۳۹۲ بهمن ۱۸, جمعه

کی روش و فوتبال سیاسی و امنیتی !


خیلی ها امید وار بودن  با آمدن کی روش فوتبال ایران شخصیت پیدا کند!

 اما صحبتهای و مصاحبه های این روزهای کی روش  نشان داد نه تنها این امر تحقق پیدا نکرد ، بلکه خود کی روش هم متاسفانه شبیه دلقک هایی چون علی کفاشیان ، حاج فتح الله زاده ، رویانیان شده و هر روز حرفهای عجیب و غریبی میزند که مردم ایران در طول این 35 سال از زبان آدمهای کوچک و حقیر در بدنه فوتبال و ورزش بسیار دیدند و شیندند و امروز هم در کنار مافیای فوتبال ایران ؛ امیر قلعه نویی  ..!



و عنوان خبراین ملاقات :

 جلسه دو مربی حرفه ای !!




ورزشی نویسهای داخل ایران می نویسند :
فوتبال توسعه نيافته ايران، با همه دردها و كمبودهايش، با همه مشكلات هولناك اقتصادي اش، دست نياز به سوي «خارجي»ها دراز مي كند تا اتمسفر تازه اي را تجربه كند. اما اگر قرار باشد مربيان خارجي هم در اين فوتبال، «بازتوليد مربيان ايراني» باشند، احساس نمي كنيد چه كلاه گشادي سر ما رفته است؟ وقتی کارلوس آمد تصور می کردیم با حرفه ای تمام عیاری روبرو هستیم! زمان سپری شد و سپری.... از اندیشه های خوش در تیم ملی نشانی نیامد و کارلوس حوصله کشف استعدادهای این مرز و بوم را هم به خود نداد!!
کی روش در 48 ساعت گذشته کارهایی که بسیار عجیب و غریبی انجام داده..!  چند روز پیش از فوتبال بی در و پیکر ایران صحبت کرد و گفت این  تیم شرایط توانایی حداقلی را برای حضور در جام جهانی ندارد!! 
 بلافاصله بعد ملاقات با وزیر ورزش از صعود ایران از گروه خودش سخن گفت!
یک روز بعد عکس وخبر در باره تمدید قراداد خودش بعد از بازیهای جام جهانی !!
یک روز  بعد از آن هم در گفت‌وگو با فیفا: کاری می‌کنیم حریفان آرزو کنند کاش در گروه تیم ملی فوتبال ایران نبودند!!
 حالا هم دیدار و گفتگو با دیگر مربی حرفه ای !

 این رفتار کی روش مرا یاد افشین قطبی می اندازد که وقتی مسئولیت تیم را بعد ازبازیهای مقدماتی جام جهانی بطور کامل در اختیار گرفت از عدم امکانات گله کرد و وقتی با سعیدلو رئیس سازمان تربین بدنی وقت ملاقات کرد! از قهرمانی در جام ملتهای آسیا سخن گفت!!... قهرمانی که 36 ساله نصیب ما نشده و حتی در هیچ فینالی هم از جام ملتها نبودیم و ریشه هایش هم در زمینه های مدیریتی جامعه در همه ابعاد آن است!!




افشین قطبی بعد از مسابقات جام ملتهای آسیا هم بدون اینکه به ایران برگردد ، راهی ژاپن شد و به قول معروف < علی ماند و حوضش > !!
 حالا باید دید که کی روش هم از برزیل به ایران برمی گردد یا نه ؟!
یا اصلا به برزیل خواهد رفت.. ! و شاید هم با امیر قلعه نویی روی نیمکت به عنوان دو مربی حرفه ای بنشینند!!




 ضمن آنکه باید یادمان باشد که فوتبال ایران در یکی دو دهه گذشته به شکل مستقیم تحت تاثیر رویدای های سیاسی  بوده و از این رو سرنوشت کی روش نیز می تواند در یکی دو ماه آینده با همین داستان گره بخورد !

 چرا که اوضاع و احوال سیاسی ایران در حال حاضر بسیار پر تب و تاب است و باندهای موجود در جمهوری اسلامی با تمام قوا به جنگ قدرت سر گرم هستند که شاید کی روش قربانی این بساط شود!




اما آنچه که تریدناپذیر است ، بقای  کی روش در ایران نمی تواند بیش از پایان جام جهانی 2014 باشد  و اگر او بتواند تا جام جهانی دوام یابد ، پس از آن را هرگز نمی تواند به چشم ببیند ......امیر برادرانیندهآ



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر