۱۳۹۳ فروردین ۱۲, سه‌شنبه

یادگارهای منصورخان امیر آصفی برای نسل امروز و فردا ( 3 )


یادگارهای منصورخان  امیر آصفی برای نسل امروز و فردا ( 3 )

منصور خان از نگاه یاران..!




اصغر تهرانی - بازیکن کیان - درباره امیر آصفی : ما همبازیان قدیمی بودیم و تا آخرین سالی که کنار هم بازی کردیم زیر دست آصفی بودیم. او مربی ما بود و من از او تشکر می کنم که در این مدت استادی ما را برعهده داشت!

 امیرحاج رضایی : من برادری دارم که حدود 43 سال است در آلمان زندگی می کند ولی در این همه سال اصلا احساس نکردم که برادر بزرگتر ندارم چون آصفی بود!

 همیشه تاسف می خورم که چنین مرد بسیار شریف و با اخلاق و اولین کاپیتان تیم المپیک ایران در سال 1964 توکیو در جریان فوتبال کنونی کشور قرار ندارد. اینکه ما به راحتی معلمان و بزرگان خود را فراموش می کنیم اصلا خوشایند نیست!

علی حاج ابراهیمی  بازیکن همدوره ای آصفی در کیان : من نزدیک 49 سال سیگار می کشیدم ولی در تمام این دوران در مقابل دو نفر اجازه این کار را به خود نمی دادم؛ یکی جلوی پدرم و دیگر امیرآصفی!

حسن آخشی جان - دروازه بان کیان: باشگاه کیان یک رختکن کوچک داشت. خاطرم هست و از یادم نمی رود که همیشه تا امیر آصفی  به رختکن نمی آمد کسی لباسش را از تن نمی کند و کسی حتی نمی نشست. من بعد از کیان در باشگاه هایی که حضور داشتم چنین مسائل اخلاقی را ندیدم و شرایط طوری بود که که هر کس می آمد لباسش را می پوشید و داخل زمین می شد؛ گویی آن احترام به پیشکسوت دیگر وجود نداشت.

 بهمن ثقفیان - هافبک کیان : حتی اگر مسائل فنی را کنار بگذاریم باید بگویم که من بر اساس دیده ها و شنیده ها و خوانده هایم انسانی به این شرافت و معرفت و ادب و متانت هرگز ندیده ام. من هم مثل حاج ابراهیمی سیگار می کشیدم و یادم است یکبار که امیرآصفی را دیدم سیگار را از شرم روی دستم خاموش کردم!


یادش گرامی.....امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر