۱۳۹۳ تیر ۳۱, سه‌شنبه

جباری بازیکنی بزرگ و از جنس دیگر !

یک < بزرگ > دیگر در نسل بعد از انقلاب بنام مجتبی جباری که باید در فهرست خوشنام های فوتبال ایران ثبت کرد و بدون شک نام او همیشه با احترام و اعتبار در فوتبال ما ماندگار خواهد بود !!

جباری بعد از جام جهانی می گوید :




ما يكي از تيم‌هاي پير جام‌جهاني‌ بوديم. عملكرد گزارشگران هم براي من قابل توجه بود. تمامي بازيكنان تيم‌ملي از دوستان نزديك و صميمي‌ام هستند و احترام بسياري براي‌شان قائلم. توانايي آنها بسيار بيشتر از آنچه بود كه ديديد اما هدف‌شان اين بود كه خواسته‌هاي كروش را برآورده كنند نه اينكه توانايي تيم‌ملي ايران را نشان دهند!!
مردم دنيا فوتبال را بسيار خوب مي‌شناسند و خوب آناليز مي‌كنند و برداشت‌شان از تيم‌ملي ايران مطابق با واقعيت است نه آن طور كه گزارشگران ما مي‌گفتند. آنها طوري از تيم‌ملي دفاع مي‌كردند كه انگار تيم ما 4 سال دست كروش نبوده. توقعات خيلي پايين آمده بود و جوي راه افتاده بود كه انگار يك ماه مانده به جام‌جهاني، كروش آمده و مي‌خواهد تيمي كه انتظار مي‌رود 7، 8 گل از رقيب بخورد را جمع و جور كند. اگر به جام‌جهاني‌ 2006 برگرديد كه ما با آلمان و پرتغال بازي كرديم، مي‌بينيد كه هرگز تخريبي و تدافعي ظاهر نشديم!!




راجع به خودم هم بگويم؛ اصلاً جاي من در جام‌جهاني‌ خالي نبود زيرا تيم ما نيازي به بازيسازي نداشت و نمي‌خواست فوتبال بازي كند. تيم‌ملي دنبال فوتبال تخريبي بود!!

کارلوس  کی روش طوري سناريو مي‌نوشت و نقش بازي مي‌كرد كه همه‌چيز به نفع خودش باشد. كروش در اين زمينه بسيار توانمند است !!
به نظر من اگر حمايتي كه مجريان و گزارشگران از كروش كردند، نصف آن را از مربيان قبلي تيم‌ملي داشتند، هيچ كدام از آن مربيان بركنار نمي‌شدند!!




 بحث تمديدقرارداد كروش !

سناريوي بسيار جالبي در اين مورد نوشته شده و بسيار با هم هماهنگ هستند. خيلي جالب است كه انتقاد مي‌كنند از يكديگر، همديگر را مي‌كوبند، ​عليه هم مصاحبه مي‌كنند بعد جلسه مي‌گذارند و كنار مي‌آيند. من در نهايت اميدوارم اتفاقي بيفتد كه به نفع فوتبال ايران تمام شود نه اينكه فقط كروش سود ببرد و فوتبال ايران هم استفاده‌اي نبرده باشد!!





خداحافظي علي كريمي !


بله! بازيكن و اسطوره‌اي كنار رفت كه فكر مي‌كنم خيلي كم توانايي‌هايش را ديديم. متأسفانه شرايطي به وجود آمد كه نشد توانايي‌هاي علي كريمي را كامل ببينيم. او مي‌توانست خيلي بهتر از اين‌ها باشد، ​توانايي كريمي بي‌اندازه بود و شايد امكانات فوتبال ايران، اين شرايط را برايش مهيا نكرد. باعث افتخار ماست كه بگوييم علي كريمي يك فوتباليست ايراني بوده. او همه چيز را با هم داشت و با حداقل توانايي كه از خود نشان داد، به بزرگ‌ترين تيم‌هاي دنيا رسيد. من هميشه در ذهنم مي‌ماند كه اگركريمي همه توانايي‌هايش را نشان مي‌داد، ما مي‌توانستيم بهترين بازيكن جهان را از ايران داشته باشيم و به شخصه افتخار مي‌كنم، هر چند در زماني كوتاه اما در تيم‌ملي با او همبازي بودم. براي علي كريمي آرزوي سلامتي و خوشحالي دارم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر