۱۳۹۳ تیر ۱۸, چهارشنبه

استراتژی اشتباه لویی ون خال !

استراتژی اشتباه لویی ون خال !



دو تیم  آرژانتین و هلند خیلی با احتیاط و با شناختی که از همدیگر داشتن بازی کردند . کارگردان تلویزیونی این مسابقه در نیمه اول بارها تصاویر تماشاگران در ورزشگاه را نمایش می داد که این حکایت از عدم جذابیت این مسابقه در این نیمه داشت ! که در این میان شانس آرژانتین بیشتر بود.در این نیمه خبری از روبن و مسی نبود و در سیستمی دو تیم تیم بازی می کردند ، فضایی به این دو بازیکن داده نشده بود!




در نیمه دوم در تیم هلند  ایندی  جای خود را به یانمات داد. شاید دلیل تعویض این بوده که چون مارتینز ایندی  بازیکن مستقیم مهار مسی بود و یک کارت زرد هم داشت٬ ممکن بود فرارهای مسی او را به دردسر بیندازد و مجبور شود او را با خطا متوقف کند و آن وقت هلند مجبور می شد بازی را ده نفره ادامه دهد.
آرژانتین بر خلاف بازیهای گذشته که بسیار از کارشناسان فوتبال به خط دفاعی این تیم انتقاد می کردند ، خیلی خوب کار کردند .
 در نیمه دوم  هم همچنان دو تیم با احتیاط و تفکر مربیان کار را ادامه دادند و آرژانتین با آوردن  آگوئه‌رو نشان داد که تمایلی به پنالتی ندارد! در حالیکه هلند با خاطره خوشی که در دیدار با کاستاریکار داشت ، بی میل نبود که کار به پنالتی بکشد !
اما وقتی  هلند در ضربات پنالتی بازنده شد می توان گفت استراتژی لویی ون خال درست  از آب در نیامد!
هلند می توانست با تغییر سیستم و توانایی که در بازیکنانش وجود داشت کار را 90 دقیقه و یا 120 دقیقه تمام کند .
 در ضربات پنالتی همیشه بهترین بازیکن باید پنالتی اول را بزند درست مانند آرژانتین که مسی پنالتی اول را زد ،  اما انتخاب فلار اشتباه بود !
تعویض ون پرسی هم که در ضربات پنالتی تخصص دارد از آن اشتباهات ون خال بود ، مربی که در بازی قبلی این اشتباه را نکرد و ون پرسی را نگه داشت وبا تعویض دروازه بان جسارت خود را نشان داده بود ونتیجه گرفت !
 فوتبال یعنی همین تصمیمات و ریسک ها  ، درست عین زندگی که اگر انجام نشود ، رشدی نخواهد بود !!......امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر