۱۳۹۳ تیر ۲۷, جمعه

به بهانه مستند از تهران تا قاهره از شبکه من و تو ،شبکه ای برای آنها با نام ( من و تو)

فیلم مستند از<< تهران تا قاهره >> که توسط شبکه تلویزیونی من و تو تهیه و پخش شد،حرف و حدیث بسیاری در پی داشت و گفته می شود که چرا بعد از سی و چهار سال از انقلاب اسلامی، این شبکه به فکر آن افتاده تا با این فیلم  مقایسه ای داشته باشد بین شاه و خمینی!!

مقایسه ای شاید بدور از قیاس منطقی و منصفانه!

چرا که بعضی ها می گویند سوای آزادی سیاسی ، شاه در ارائه دیگر آزادی ها تا حدودی قابل قبول عمل کرده است و خمینی همه چیز را زیر سرکوب و چماق و اختناق فرو برد! با این حال هنوز هم کسانی هستند که هر دو را دیکتاتور و خود کامه می نامند و باید پذ یرفت که شاه و خمینی هر یک در نقش خود برای دادن آزادی های انسانی مردود شدند تا ملت ایران را به بیراهه بکشا نند!!

بعد از پخش این فیلم مستند ، در سایت های اینترنتی نقطه نظرهایی ارائه شد که قابل تامل و بررسی است.
چند نقطه نظر را با هم بخوانیم:

  • عدل و آزادی را نیز با دیگران و سلسله های بعدی نمی سنجند و ملاک عدالت این نیست که شاه هزار نفر را کشت و جمهوری اسلامی ده هزار نفر ، پس شاه بهتر است!آنچه هر دو را جا به باد میرفت حق شهروندی و آزاد زیستن بود، چیزی که نه رهبر امروز و نه شاه دیروز به آن اعتفادی نداشتند و در پا ما ل کردنش به قدروسعشان کوشیدند و حالا من و توی ایرانی هر چند دل شکسته انقلابیم اما شرمنده شاه که دیگر نباید باشیم!!
  • اینکه وضع الان ما به مراتب بدتر از دوران پهلویه شکی نیست ولی دیکتاتور ، دیکتاتور است، خوب و بد ندارد!!
  • متاسفم …..یک مستند کاملا یک طرفه و یکسویه و تبلیغاتی…..استفاده از حس نوستالوژی و سود بردن وضعیت کنونی کشور راه درستی برای قضاوت در تاریخ معاصر نیست!!
  • یکی از اشتباهات دید گاهی این است که استبداد زمان شاه را نمیشه نادیده گرفت و فقط به خاطر اینکه نتیجه انقلاب  اون چیزی نشد که انتظار میرفت جنایت ، بی کفایتی و بی عدالتی ها و خود کامکی های زمان شاه را نادیده گرفت!!
  • در انتخابات سال ۸۸ من حساب دستم آمد که دیکتاتوری یعنی جمهوری اسلامی نه حکومت شاه!حالا مدارک رو شده که شاه آدم کش نبوده بلکه بی عرضه و ترسو بوده!پدرم که آن موقع۲۳ سال داشت و در تظاهرات شرکت علیه شاه شرکت کرده بود آلان فقط عذاب میکشه!!

همین چند نقطه نظر نشان میدهد که نسل جدید ایران حساب خود را از گذشته جدا کرده،نسل پس از جمهوری اسلامی و نسلی است که از این نظام عبور کرده است!!
این برنامه از شبکه ای پخش شد که این روز ها شایعات زیادی را همراه دارد، وقتی به رسانه های خارج از کشور نگاه میکنیم به غیر از دو شبکه<< بی بی سی فارسی و صدای آمریکا>> که تکلیف با آنها مشخص است و متعلق به دولت های انگلیس و آمریکا هستند و با سیاست خارجی آن کشور ها اداره می شود، در مورد بقیه  و به ویژه شبکه << من و تو >> که با بودجه کلانی هم اداره می شود، معلوم نیست که متعلق به کجا و چه کسانی  هستند!؟




شبکه ای که بعد از انتخابات سال ۸۸ در لندن بنا شد و همزمان با این شبکه که آکادمی گوگوش تهیه میکند ، در آلمان نیز که مسابقات رقص تهیه و پخش میکند ، پا گرفت و به فاصله چند ماه شبکه که سریال های ترکی پخش میکند و اساس تمام این برنامه های سر گرم کننده، برای داخل ایران و جوانانی است که سال ۸۸ در نا باوری تمامی سیاستمداران داخل ایران و جهان به خیابان ها آمدند و خواستار سر گونی جمهوری اسلامی شدند!!
اداره کنندگان شبکه << من وتو>> خانواده عباسی هستند که سالها در آمریکا زندگی  کرده و تلویزیون آزادی را داشتند که مخالف جمهوری اسلامی بود! اما یک شبه و ناگهانی و بدون هیچ دلیل مشخص این شبکه تعطیل می شود و مسئولان آن ، شبکه انیترنتی<< ببین تی وی >> را راه اندازی می کنند و کیوان عباسی مدیر حال حاضر شبکه من و تو ، مدتی هم برای امیر قاسمی در تلویزیون طپش کار میکرد و بعد از دوسال سر از لندن و مدیریت شبکه من و تو سر در می آورد!
خانواده ای که سالها طرفدار پاد شاهی بودند و کیوان عباسی عضو کمپینی بود که چند سال پیش رضا پهلوی برای دمکراسی در ایران ایحاد کرده بود! اما جالب اینجاست که در این شبکه هیچ حرفی از فعالیت های سیاسی رضا پهلوی بر ضد جمهوری اسلامی عنوان می شود!!

شنیده ها در مورد این شبکه تلویزیونی  گویای این است که بعد از انتخابات سال ۸۸ و سرکوب مردم در داخل و همزمان با کم رنگ شدن نقش و قدرت هاشمی رفسنجانی ، پسر ارشد او مهدی هاشمی از ایران خارج می شود و به انگلستان میاید و مقامات انگلیسی ها هم با او صحبت می کنند.

هاشمی رفسنجانی در جمع آخوند های حکومتی تنها آخوند سیاستمداری است که پیش و پس از انقلاب اسلامی رابطه نزدیکی با انگلیسیها داشته و ساختمان و بنای جمهوری اسلامی را با کمک آنها راه انداخته است. همچنین می شنویم که هاشمی رفسنجانی این روزها ظاهرا نقش کم رنگی در این نظام پیدا کرده است و انگیسیها می کوشند دو باره او را فعا ل کنند تا بتواند نظام جمهوری اسلامی را نگه دارند.

در این رهگذر گفته می شود که مهدی هاشمی با راهنمایی انگلیسیها سرمایه گذاری بزرگی را در کانادا را راه انداخته و حتی اتوبانی را در این کشور ساخته و ۲۰۰ میلیون دلار را در اختیار دولت کانادا تحت عنوان سازمان خیریه و به اصطلاح کارهای فرهنگی قرار داده است!!

در راستای همین نقشه ها و در پوشش کارهای فرهنگی می بینیم که تلویزیون من و تو با بودجه کلان راه اندازی می شود، در این راستا باز هم می گویند که تلویزیونی با تفکر و اندیشه انگلیسیها . با کپی برداری از کانا ل های نلویزیونی این کشور، مانند آی تی وی و شبکه چهار در قالب شکل گرفته است تابرنامه هایی چون آکادمی گوگوش و بفرمائید شام روانه ایران می شود و بگوید که مردم ایران دیگر از حرف های سیاسی خسته شده اند و فقط طالب برنامه های سرگرم کننده هستند !!نقشه ای بسیار فریبکارانه برای خاموش ساختن جنبش جوانان آزادی خواه ایران و آغاز راهی برای تحمیق افکار عمومی مردم و تزریق ابتذال به خانه ها و خانواده های ایرانی!! ضمن آنکه با فرستادن این برنامه ها می باید کاری کنند تا همگان باور داشته باشند که دیگر خبری از خیزش جوانان برای سرنگونی جمهوری اسلامی در کار نخواهد بود .






واقعیت این است که این تفکر و برنامه ها در تلویزیون من و تو در حد خود موفق بوده و زمینه های پذیرش برنامه های مبتذ ل را تا آنجا فراهم  ساخته اند که کانال های << من و تو ، جم تی وی،تی وی پرشیا>> فریبنده و منطبق با ذائقه های ارزان پسند از پر بینده ترین کانا ل های ماهواره ای در داخل ایران باشند!!
بدون شک  فیلم مستند از تهران تا قاهره و گفتگو با فرح پهلوی نیز می تواند با نظر و همکاری انگلیسیها تهیه شده باشد، تمامی صحنه های متعلق به گذشته( خود فرح هم اشاره کرد تا حالا اینها را ندیده ) فقط در آرشیو بی بی سی و همینطور مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ایران که کارش جمع آوری تمام نصاویر مربوط به انقلاب اسلامی است وجود دارد و شبکه من و تو به آنها دسترسی داشته است؟! و پرسش اساسی این است که چگونه و از چه راهی؟
جمله آخر:
پرسشی که می تواند کلید ساخت فیلم مستند از<< تهران تا قاهره>> را برای گشودن درهای فریب و نیرنگ به دست جوانان هوشیار و بیدار ایرانی بدهد.
جوانانی که با تمام وجود در جستجوی حقیقت و واقعیت های راهگشا برای  آینده هستند و هرگز مثل پدران و مادران خود نمی اندیشند وعمل نمی کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر