۱۳۹۳ مرداد ۴, شنبه

علی کریمی می توانست آقای فوتبال جهان باشد !

علی کریمی می توانست آقای فوتبال جهان باشد !

گلهای رنگارنگ  تکنیکی ترین بازیکن ایران !





مجتبی جباری : توانايي كريمي بي‌اندازه بود و شايد امكانات فوتبال ايران، اين شرايط را برايش مهيا نكرد. من هميشه در ذهنم مي‌ماند كه اگركريمي همه توانايي‌هايش را نشان مي‌داد، ما مي‌توانستيم بهترين بازيكن جهان را از ايران داشته باشيم  !
این گفته جباری کاملا  درست و منطقی است و شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد  که آن هم از با هوشی بازیکنی مثل  جباری سرچشمه می گیرد که همیشه حرفهای منطقی  میزند ، درست عین همین اظهار نظرش در مورد تیم ملی و کی روش ،  که تيم ما  نيازي به بازيسازي نداشت و نمي‌خواست فوتبال بازي كند. تيم‌ملي دنبال فوتبال تخريبي بود ، کارلوس کی روش طوري سناريو مي‌نوشت و نقش بازي مي‌كرد كه همه‌چيز به نفع خودش باشد. كروش در اين زمينه بسيار توانمند است !





در باره تکنیک مثالزدنی علی کریمی می توان گفت که سر آمد تمام بازیکنان تکنیکی در تاریخ فوتبال ایران است ، چرا که کریمی در کار دربیل زنی از هر دو پا بهره می گرفت و برای او همه نقطه های و منطقه ها < یکی > بود .
نگاهی به تکنیکی ترین بازیکنان فوتبال ایران به ما می گوید که  جمشید رهگذر (بازیکن دهه چهل باشگاه جعفری تهران  ، برزگری بازیکن آبادانی در دهه پنجاه  ، حسن روشن ملی پوش تاج در دهه پنجاه ، ناصر محمد خانی و چنگیز در دهه شصت ، اشکان دژاگه  ملی پوش امروز فوتبال ایران  ) دارای ویژگیهای ممتاز بوده و هستند ،  اما برتری علی کریمی نسبت به تمام تکنیکی های دیگر این است که او در همه جا و در هر نقطه و از چپ و راست به یک اندازه توانا بوده و برای او هیچ نقطی ای نمی تواست دشواری را بدست دهد و در یک کلام هیچ بازیکنی در فوتبال ایران به راحتی کریمی از حریفان عبور نکرده است ! من شخصا فوتبالیستی حتی دردنیا  ندیدیم که هافبک باشد و هم با سر و هم  ضربه کاشته و هم با نفوذ و کارهای انفرادی در محوطه جریمه ، گل زده باشد !



علی  کریمی از هر نقطه و با هر گونه ضربه گلزنی کرده است تا بگوید که گلهای کریمی رنگارنگ بوده و هر کدام بوی خوشی را به تماشاگران تقدیم کرده است .!
براستی حیف و افسوس که این بازیکن شایسته و مردمی در دورانی گام به فوتبال ایران گذاشت که به واقع بدترین و فاسد ترین دوران بوده و اگر کریمی در روزگاری طبیعی و با بستری قابل قبول پا به توپ می شد  ، بدون شک نظر مجتبی جباری  به حقیقت می پیوست و کریمی می تواست آقای فوتبال جهان باشد ......امیر برادران

نمونه ای رنگارنگ از گلهای تماشایی علی کریمی که به راستی نمایشگاهی از هنر والای او در گلزنی است را در این ویدیو ببیند

 https://www.youtube.com/watch?v=0ievvNEfXso&feature=player_detailpage

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر