۱۳۹۳ فروردین ۲۱, پنجشنبه

بی پولی و نداری و بحران گسترده در فوتبال ایران ..!

خانه فوتبال از پای بست ویران است !

 بی پولی و نداری و بحران گسترده در سراسر ایران ..!

اگر روند فوتبال ایران در حکومت اسلامی و بعد از انقلاب رادنبال کنیم می بینیم که در سال 1998 که تیم ملی فوتبال برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی به جام جهانی صعود کرد ،شرایط فوتبال کاملا عوض شد .  دراین زمان فشار های کنفدارسیون فوتبال آسیا  باعث شد  تا اعلام  فوتبال حرفه ای شود !



 در فوتبالی که به لحاظ امکانات و مدیریت حتی از آماتوری نیز پایین تر بود ، پولهای بی  حساب و کتاب  و بدون تناسب  با ارزش و کیفیت بازیکنان  به فوتبال سرازیر شد تا فساد و آلودگی  همراه با تمام زمینه های دیگر بر فوتبال نیز سایه بیاندازد .
در این دوره هر روز بیش از پیش  فوتبال غرق در فساد و کثافت اخلاقی و مالی بوده است و در چند سال گذشته گند کار تا آنجا در آمده که حتی عوامل و سازندگان این بساط ننگ آلود نیز برای فریب دیگران فریاد فوتبال فاسد سر داده اند !

این بساط در زمان فدارسیون صفایی فراهانی  بنیان گذاشته  شد و پس از صفایی فراهانی دیدیم که فوتبال هرگز نتوانست از مسیری که این اصلاح طلب نظام اسلامی ترسیم کرد ، رهایی پیدا کند و خیلی وقت است که در منجلاب غوطه می خورد !




 حالا در شرایطی که تحریم ها دولت را بی پول کرده و وزیر ورزش هم به خاطر نداشتن پول تصمیم گرفته این رویکرد غلط را به گفته خودش درست کند و سروسامانی بدهد ! صدای بازیکنانی که ده درصد لیاقت این پولها را ندارند و گفته می شود که دقیقه ای 15 میلیون تومان حقوق می گیرند ! یعنی  به ازای هر دقیقه بازی، معادل حقوق دو سال یک کارگر را دریافت کرده است!، مربیانی کاسب مثل علی دایی که یک بازیکن تا حالا تربیت نکردند ،  مدیران فاسدی چون حاج فتح الله زاده که ازهیچ به همه چیز رسیدند ، در آمده !



 امیر رضا خادم هم در برنامه نود می گوید: ما به دنبال فوتبال روان و مردم پسند  هستیم و در دو ماه گذشته جلسات متعدی با فدارسیون فوتبال و سازمان لیگ  داشتم و امیدوارم در فصل آینده فوتبال ما هم سطح دیگر کشور های جهان باشد و این اتفاقی است که باید زودتر از اینها می افتد که به دلایلی نشد ! اما بزودی انجام خواهد شد !



 واقعیت و حقیقت تردیدناپذیر این است که بی پولی و  ورشکستگی در سراسر ایران و بر همه چیز سایه انداخته و اگر امروز سخن از تغییر و تحول  در فوتبال به میان آمده است ، ناخواسته بوده و علت آن فقط و فقط همان چیزی است که مشکل عمومی به حساب میاید و همان بی پولی و کفگیری است که به ته دیگ خورده است !
بنابر این پس از چند سال بخور بخور و فساد گسترده نه تنها در فوتبال بلکه در کل ایران جریان داشته ، حالاهمان روزی فرا رسیده که هر واقع بینی در انتظار آن بود تا حکومت با روزهای نداری و پر زدن پولهای بدون حساب و کتاب روبرو گردد و بحران برهمه امور سرازیر شود !


اینجاست که باید گفت خانه از پای بست ویران است و تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی بر سر کار است ، آش همان خواهد بود  و کاسه نیز همین!........امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر