۱۳۹۳ فروردین ۱۸, دوشنبه

قایقران از تبار تختی !

قایقران از تبار تختی !

روز 18 فروردين سالروز مرگ سيروس قايقران کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران است .قایقران در اول بهمن سال1340  در بندر انزلي - محله كلوير بدنیا آمد . در 18 فروردین  1377 در سن 37 سالگی  وقتی براي تعطيلات نوروز همراه خانواده‌اش به انزلي رفته بود در بازگشت و در حالي‌كه همراه فرزند، همسر و برادر همسرش در اتومبيل رنوي خود عازم تهران بود، در حوالي امامزاده هاشم با كاميون خاور تصادف كرده كه منجر به فوت وي و فرزندش 8 ساله اش شد!




سیروس قایقران در کارنامه اش  ۴۳ بازي رسمي دارد و در ۲۱ بازي كاپيتان تيم‌ملي بوده و ۱۴ گل براي تيم‌ملي به ثمر رسانده است كه بهترين آنها به تيم كره‌جنوبي در نيمه نهايي بازي‌هاي آسيايي ۱۹۹۰ پكن بود. اولين بازي ملي را در ۳۰ دي ۱۳۶۳ برابر يوگسلاوي و آخرين بازي ملي را در ۲۶ فروردين ۱۳۷۲ برابر بوسني انجام داد.



 قایقران یکی از شریف ترین و مردمی ترین  بازیکنان فوتبال ایران بوده که او را می توان از تبار تختی دانست و پس از مرگ ناگهانی  و جانگذاز او ، تازه بسیاری در یافتند که کمکهای پنهانی قایقران به چه میزان و به چند خانواده میرسیده !

 در یک جمله باید در مورد قایقران نوشت که او هم در فوتبال و هم در انسانیت یک شخصیت  بزرگ بود که مثل تمام بزرگان سرزمین ما به هنگام حیات چندان در نزد مردم آشنا نبود و تاسف آنجاست که همیشه هر بزرگی در جامعه ما باید پس از مرگ شناخته شود ! .....امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر