۱۳۹۳ فروردین ۲۵, دوشنبه

جباری بازیکنی از جنس دیگر !

جباری بازیکنی از جنس دیگر !

 مجتبی جباری  مانند بسیاری از  بزرگان فوتبال ایران از جوانان راه آهن  شروع کرد. وی با بازیهای قابل قبولی که انجام داد توانست  راهی باشگاه استقلال شود. رشد جباری در فوتبال از همان سال آغاز شد و در پایان فصل و به دلیل مشمول بودن نظام وظیفه، وی برای گذراندن خدمت سربازی راهی تیم بزرگسالان ابومسلم خراسان شد. جباری در تیم ابومسلم تبدیل به یک هافبک خلاق شد و خیلی زود توانست خود را به شهرت برساند و به تیم ملی دعوت شود و وقتی  در بازی تشریفاتی ژاپن و ایران در راه مقدماتی جام جهانی 2006 به میدان رفت و خوش درخشید، ژاپنی ها لقب «زیدان آسیا» را به جباری دادند!




 مجتبی جباری خیلی زود تبدیل به یکی از امیدهای ایران در جام جهانی شد اما پارگی رباط صلیبی در فاصله دو هفته مانده به شروع رقابت ها او را خانه نشین کرد.مجتبی جباری  امروز با 28 بازی و 3 گل، پرونده بازی های ملی خود را می بندد. آخرین حرکت درخشان جباری در عرصه ملی به بازی قطر در خرداد سال گذشته بازمی گردد که به قوچان نژاد پاس گل برتری ایران را داد.
 جباری که تا به حال افتخار حضور در جام جهانی را نداشته و در جام ملت های آسیا هم افتخاری با ایران به دست نیاورده، حالا خود را از حضور در جام جهانی برزیل هم محروم کرده است !



جباری چند سال پیش در انتقاد ازوضعیت فوتبال در برنامه نود به فردوسی پور گفت : از حضور بعضی از این آدمها در دور و برفوتبال و  تیم استقلال ناراضی هستم  و بازیکنان هم با توجه با مسائل مالی و پولی که می گیرند از آن چشم پوشی می کنند ! ما وقتی نمی توانیم در تیم این حمایت را از همدیگر داشته باشیم ، چطور می توانیم اتحادیه بازیکنان تشکیل بدهیم ! ساعتها با خود فکر میکنم این همه استعداد که   در ایران وجود دارد  و به همین راحتی هر سال و هر روز هدر می رود ، جای تعمل دارد که در این فوتبال چه خبر است ؟!
جباری سال گذشته با یکی از فاسد ترین مدیران فوتبال باشگاهی یعنی حاج فتح الله زاده در افتاد و استقلال را بر خلاف میل باطنی خودش ترک کرد !
جباری از همان سالهای آغاز درخشش در فوتبال ایران با گفتار و رفتاری کم نظیر نشان داد که از جنس دیگری است و مثل خیلی ها نان را به نرخ روز نمی خورد و هم رنگ جماعت نمی شود !

همین جنس خاص و متمایز باعث آن است تا جباری در آستانه جام جهانی 2014 برزیل تن به بساط مردود در فوتبال ایران ندهد و آرزوی بزرگ خود را برای حضور در جام جهانی آلوده به فساد نکند!


مجتبی جباری  درباره عجيب بودن تصميمش به خبرنگاران گفت: ساختن يک کمپ برای نوجوانان يا ساخته شدن يک بازيکن نوجوان، شادی بسيار بيشتری از حضور درجام جهانی به من می‌دهد. من به اين تصميمم افتخار می‌کنم و می‌خواهم بقيه هم به اين تصميم من احترام بگذارند!
در باره این تصمیم جباری   ، متاسفانه نه علی کفاشیان و نه کی روش برخورد مناسبی در خور شخصیت این بازیکن فوتبال ایران نداشتند ، هرچند که نباید از نقش  کثیف کاپیتان دورغگوها ( جواد نکونام ) گذشت که اولین بار هم نیست که از این کارها می کند !


 جباری را باید در فهرست خوشنام های فوتبال ایران ثبت کرد و بدون شک نام او همیشه با احترام و اعتبار در فوتبال ما ماندگار خواهد بود. ....امیر برادران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر