۱۳۹۳ فروردین ۳۰, شنبه

کی روش و پیدا کردن آدرس !

کی روش و پیدا کردن آدرس !

در باره کی روش به استناد  مصاحبه ها و نوشته هایم همیشه بر این اعتقاد بودم که  کی روش مربی درجه یک نیست و کارنامه ای دارد که نشان می دهد هر جا به عنوان شماره یک کار کرده ، مربی موفقی نبوده ! اما در تیمهای پایه و جوانان کارنامه خوبی دارد ! اگر صاحب تشکیلات درست و حسابی بودیم می توانستیم از کی روش در تیمهای جوانان و یا امید استفاده کنیم و حتی چند مربی جوان را در کنار او تربیت کنیم !!

از طرفی  ساختار مردود و بدون کمترین حال و هوای طبیعی و معمول فوتبال در جمهوری اسلامی هرگز اجازه نخواهد داد که هر مربی با هر قواره و سابقه بتواند عاقبت بخیر گردد!




به درستی بدون هیچ شک و تردیدی هر گاه یک مربی خارجی وبه اصطلاح بین المللی  پایبند قوانین  فیفا و اصول فوتبال باشد ، محال است  که بتواند حتی یک روز با فوتبال فاسد و سراسر آلوده  در جمهوری اسلامی همکاری کند و در این بساط باقی بماند !





 از این رو کی روش در طول سه سال حضور در فوتبال جمهوری اسلامی نشان داده که با گذر زمان بیش از پیش با این اوضاع و احوال هماهنگ و همراه گشته و هر آنچه را که خواسته اداره کنندگان این فوتبال بوده است ، گردن نهاده و اجرا کرده است !

 سی سال پیش در جمهوری اسلامی می گفتند که قوانین اسلام بالاتر از قوانین فیفا است ویا آن جمله معروف علی آبادی :

 " که ما به فیفا احتیاج نداریم  و خودمان با چند کشور دیگر فیفا درست می کنیم "!!

حالا کی روش به مسئو لان فدارسیون فوتبال جمهوری اسلامی گفته که نباید با تقویم فدارسیون جهانی فوتبال (فیفا ) هماهنگ باشند و این تقویم به درد کشورهای در جه یک فوتبال می خورد !!

به واقع آیا  آقای کی روش  نمی داند که تمام کشور های عضو فیفا  باید بر اساس تقویم فیفا برای مسابقات بین الملی  برنامه ریزی کنند و حتی کشورهای درجه سه و چهار نیز طبق تقویم فیفا عمل می کنند ؟!




 پیش از این بارها گفته بودیم که کی روش گمان می کند به فوتبالی آمده که هیچ سابقه و اعتباری نداشته و اوست که براین فوتبال منت گذاشته و به جمع یک مشت آدم نادان  و بدور از حداقل فهم فوتبال وارد شده است  و نسخه هایی عجیب و غریب بدست این و آن میدهد البته شاید مشاوران پشت پرده به کی روش نگفته اند که فوتبال ایران همیشه دارای مردان بزرگ و با دانش بوده و اینان که دور و بر او هستند ، همگی افراد آویزان به فوتبال هستند و حقیر ترین افراد !!
 کی روش در طول سالهای دستیار مربیگری در منچستر یوناتید هرگز اجازه و امکان این را نمی یابد تا نظرات و سلیقه های شخصی خود در تیم انگلیسی وارد کند!
تصمیم کی روش در مورد حذف بازیکنان تیم سپاهان ، کاملا بر خلاف مقرارت بین المللی فوتبال و باشگاه هاست . بازیکنان دراین  میان حق انتخاب ندارد و باید کاملا بر حسب مقرارت فیفا در اختیارباشگاه های مربوطه باشند . این تصمیم از روی عصبانیت کی روش نشان از عدم مدیریت این مربی پرتغالی دارد و برای همین هم در طول سابقه کاریش نشان داده که مربی موفقی در تیم های بزرگسالان  نبوده !





 کارلوس کی روش  در طول مربیگریش در فوتبال جمهوری اسلامی نشان داده که مثل تمام سردمداران رژیم اسلامی دارای عقده های شخصی است و هر کس بخواهد کوچکترین انتقاد و ایرادی به کار او داشته باشد ، بی درنگ باید حذف شود و کی روش با همین عقده هایش  بازیکنانی  چون مهدی رحتمی ، هادی عقیلی و......از تیم ملی کنار گذاشته است و آن رفتار بد و غیر حرفه ای را با یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران( مجتبی جباری ) داشت !



ضمن آنکه کی روش وقتی امید نمازی از دستیاری خود پس از سه سال کنار گذاشت ، او را در حد یک تدارکاتچی  ساده برای حمل وسایل تمرینی قلمداد کرد که انگار از جایی به او تحمیل شده و کی روش  به دنبال سه سال همکاری ، تازه به قواره کاری نمازی آگاه و آشنا شده بود !!

کی روش در مصاحبه ای در خارج از ایران گفته : صعود ایران به دور دوم جام جهانی یک هدف خیالی است !! در حالیکه در داخل بارها از صعود به دور دوم صحبت می کند !

 در یک سریال تلویزیونی  که داستان کلاهبرداریها را به نمایش در آورده بودند ، از بزرگ کلاهبرداران  پرسیده شد که چرا به دیگران دروغ می گویی و حقه بازی می کند ؟!
او پاسخ داد که من دروغ نمی گویم و فقط چیزهایی را می گویم که دیگران دوست دارند تا آن را بشنوند !
 کی روش در مصاحبه شبکه تلویزیونی  پرتغال درپاسخ به این پرسش که چرا درداخل صحبت از صعود به دور دوم می کنی و حالا در خارج از کشور می گویی که  صعود به مرحله دوم جام جهانی بسیار غیر واقع بینانه وخیالی است؟!

کی روش در پاسخ می گوید:  این تنها زبانی است که مردم در فوتبال می فهمند !!




کی روش با  سالها حضور در فوتبال جمهوری اسلامی همان چیز هایی را به زبان می آورد که بالا سریهایش دوست دارند بشنود و به درستی که او از جنس جمهوری اسلامی است ، هر چند که در موزامبیک به دنیا آمده و در پرتفال شکل گرفته باشد !

در یک کلام می توان گفت که کی روش در شصت سالگی به خوبی می دانست که آدرس  درست برای آخرین سالهای کار او کجاست و جمهوری اسلامی همان آدرسی بود که باید به آن در میزد !!.........امیر برادران


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر