۱۳۹۱ اسفند ۳۰, چهارشنبه

یاد گار های حجازی برای نسل امروز و فردا (2)


. یاد گار های حجازی برای نسل امروز و فردا (2)

ناصر خان و نوروز باستانی

چون ابر به نوروز رخ لاله بشست
برخیز و جام باره کن عزم درست
کین سبزه که امروز تماشاگه توست
فردا همه از خاک تو برخواهد رست

شاعرش خیام است ، اما در مورد نوروز به دو چیز تأکید دارم و باید از خداوند بخواهیم سلامتی داشته باشیم و دوم شرمنده خانواده نباشیم. من بیمار شدم و باز 30، 40میلیون داشتم و توانستم داروهای گران‌قیمت را به هر زحمتی است خریداری کنم اما آنهایی که ندارند چه‌کار می‌کنند؟ خانواده‌شان چه عذابی می‌کشند؟ از خدا می‌خواهم هیچ مردی را شب‌عیدی به خاطر مسائل مادی شرمنده زن و بچه‌اش نکند. برخی دارند و برای نوروز به مسافرت‌های خارجی می‌روند و امیدوارم تعطیلات خوشی داشته باشند اما هزاران نفر داریم که توان خرید لباس نو برای زن و بچه و خرید چند کیلو میوه و آجیل را ندارند و این خیلی دردناک است.
برای تمام هموطنانم آرزوی سلامتی و شادی می‌کنم، توکل آنها به خداوند باشد و بالاخره چرخ روزگار یک روز آدم را بالا و روزی پایین می‌آورد  ، اما به قول شاعر: اندر آنجا که قضا حمله کند، چاره تسلیم و ادب تمکین است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر