۱۳۹۱ اسفند ۱۷, پنجشنبه

برای تولد ناصر خان حجازی


این هم عکسی که که فکر نمی کنم قبلا دیده باشید
برای تولد زنده نام ناصر حجازی... کسی که هیچ وقت در فوتبال بعد از انقلاب به حق خود نرسید!و فوتبال ایران هم از بابت ضربه خورد!
در اوایل انقلاب با طرح من در آوردی 27 ساله ها از فوتبال ملی کنارش گذاشتند!
در 17 سال اول انقلاب هیچ جایی در باشگاهی که متعلق به خودش بود ، نداشت و وقتی که آمد در اولین روز تمرین نزدیک به پنج هزار نفر تابلویی از او روی کامیونی گذاشتند و به سر تمرین رفتند! کسانی که این کار کردند در زمانی که حجازی بازی میکرد و افتخار میاورد ، هنوز به دنیا نیامده بودند! اما این نسل این کار برای امثال علی دایی که برای این آنها گل زده بود و افتخار آورده بود این کار نکردند!
ناصر حجازی می توانست و این لیاقت را داشت که مدیر عامل باشگاه استقلال باشد! اما هیچ وقت به این مهم دست پیدا نکرد! یک لحظه فکر کنید حجازی کجا، فتح الله زاده کجا!
حجازی حتی این لیافت را داشت روی نیمکت تیم ملی بنشیند ،اما آنها رفتند با زد و بند یک مشت روزنامه نگار دلال( پژمان نوزاد و پژمان راهبر ) و افراد وزارت اطلاعات و امنیت ، افشین قطبی را بدون هیچ گونه سر مربیگری در هیچ کجای دنیا به ایران آوردند! اما دنبال حجازی نرفتند! حجازی که کارنامه اش و شخصیت اش به مراتب از هر کسی در داخل ایران و حتی مربی مثل کی روش بالاتر بود! اما در سیستم امنیتی فعلی جمهوری اسلامی او هیچ جایی نداشت!
او به بنگلادش رفت و در بدترین شرایط زندگی و مربیگری کرد، شرایطی که یک نفر از مربیان و کاسب کاران امروز تحمل حتی یک روز آن را هم ندارند!
او حتی لیا قت این را داشت با توجه به دوران بازیکنی اش و افتخاراتش و تحصیلاتش و دانستن زبان انگلیسی رئیس فدارسیون فوتبال باشد! اما بازهم با توجه به شرایط حاکم امکان پذیر نبود!
در اینجا یکبار دیگر باید سخن آن بزرگ مرد فوتبال ایران یعنی منصور امیر آصفی را تکرار کنم که 14 سال پیش گفت:
مشكلات فوتبال ملي ما آنقدر ابتدايي است كه نيازي به مطالعه تطبيقي و استفاده از كارشناسان متخصص ندارد!
این حرف کاملا صحیح و منطقی است!فوتبال برای اداره کردنش و پیشرفتش قانون و ضوابط مشخصی دارد که در همه جای دنیا این کار انجام می دهند اما در حال حاضر در ایران زیر حکومت جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست !!
چون فوتبال یک مقوله کاملا امنیتی است و قرار نیست که اساس پیشرفت فوتبال که باشگاه های خصوصی هستند در ایران انجام شود!
چرا باشگاه ها خصوصی نمی شوند ؟
چون اختیار آنها از دست دولت و حکومت خارج می شود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر