۱۳۹۱ اسفند ۱۷, پنجشنبه

یاد روزهای روشن


آنان که در گذر زمان مو را سپید کردند و چند دهه را پشت سر گذاشتند، بخوبی به یاد دارند که فوتبال ایران پیش از حاکمیت جمهوری اسلامی دارای چه حال و هوای پاک و دلنشینی بود. در آن روز های روشن که بزرگترین و بهترین افتخارات فوتبال ایران به دست مردانی عاشق و محترم رقم خورد ، بازیکنان بزرگ ایران در اوج رقابت با یکدیگر رفیق بودند و حرمت ها در همه حال نگه می داشتند.
هرگز مثل امروز واژه ای نا شایست به یکدیگر روا نمی داشتند و از بزرگان خود آموخته بودند که ادب و انسانیت بیش از هر چیز باعث سرفرازی و ماندگاری ورزشکار خواهد بود .اما امروز از در و دیوار فوتبال فاسد موجود در جمهوری اسلامی هم چون همه جای دیگر باران توهین و بی حرمتی می بارد و هیچکس در این بساط سراسر آلوده نمی تواند محترم باقی بماند .نگاه کنید که از مسئولین فوتبال گرفته تا مربیان و بازیکنان هر روز یکدیگر را باعث و بانی این اوضاع سیاه و تاریک معرفی می کنند و هیچکسی نمی داند که همه آنها معلول و به قول خودشان خروجی فوتبال کثیف و زائیده در جمهوری اسلامی هستند!



اما در این تصویر به یاد مانده از آن روز های روشن فوتبال ایران می بیینیم که ده بازیکن بزرگ و ملی پوش آن روزگار چقدر صمیمی و یکدل در کنار هم ایستاده اند و نشان میدهند که دوستی و همبستگی در عمل است و نه شعار !
چیزیی که امروز وجود خارجی ندارد و همه چیز در طول سی و سه سال گذشته در شعار های نخ نما خلاصه شده است .
نام این افتخار آفرین های فوتبال در دهه پنجاه از این قرار است :
از راست به چپ ، اسماعیل حاج رحیمی پور(پرسپولیس) رضا قفل ساز (پاس ) بهرام مودت (پرسپولیس) ابراهیم آشتیانی (پرسپولیس) اکبر کارگرجم (تاج) جعفر کاشانی (پرسپولیس)
نشسته از راست به چپ ،محمد صادقی (پاس) علی پروین (پرسپولیس ) ناصر حجازی (تاج ) رضا عادلخانی (تاج

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر