۱۳۹۱ اسفند ۱۷, پنجشنبه

شیرینی خوران کی روش در بی بی سی فارسی


همین چند هفته پیش بود که مقاله ای نوشتم تحت عنوا ن:در خارج خبری نیست،وجدان های داخلی نخوابیده است!

نوشتم که برای آنکه بدانیم که هنوز درمیان قلم زن های داخلی فوتبال ایران همه وجدانها نخوابیده و تلنگر صداقت بر قلم خورده است،اشاره ای کردم به مقاله ای در روزنامه اعتماد و به بخشی از نوشته ورزشی نویسی بنام علی عالی با عنوان مگر چه اتفاقي براي فوتبال افتاده؟>>که می نویسد: اين شكست‌ها و پيروزي‌ها و اين امتيازات به دست آمده و از دست رفته، «حق» ما نيست. صعود كردن يا نكردن به جام‌جهاني هم دردي از فوتبال ايران درمان نمي‌كند چراكه پايه‌هاي ساختاري فوتبال ايران روي پوشال است و با وزش نسيمي فرو خواهد ريخت...... http://www.etemadnewspaper.ir/Released/91-07-26/150.htm#217360
و همینطور اشاره ای کردم به نوشته هیوا یوسفی در سر مقاله سایت جهان ورزش که خطاب به کسانی که می گویند: بگذارید با همین پیروزی خوش باشیم!!
می نویسد: اگر گوش شنوایی بود، حال و روز ما این نبود که هست. اینکه به لبنان ببازیم، که قطر تهدیدمان کند و در تهران نتوانیم به اندازه انگشتان یک دست به دروازه کره جنوبی نزدیک شویم و برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشورمان به ازبکستا ن ببازیم!
این همان وجدان نخوابیده است و مهم این است که از داخل ایران به صدا در می آید نه در خارج و رسانه هایی چون بی بی سی فارسی که کارشناس آن(محمد تقوی ) مشاور فتح الله زاده و امیر قلعه نوعی است!! که می گوید: تیم ملی فوتبال ایران از زمانی که کی‌روش را بعنوان سرمربی انتخاب کرده به سیستم کاملاً تهاجمی پیشرفته 3-3-4 روی آورده!
(پنج بازی و فقط دو گل)!


بسیار شرم آور است که دردنیای به اصطلاح آزاد و رسانه های مدعی دمکراسی وبیان واقعیت و حقیقت می بینیم که حتی یک خط از آنچه که دربعضی از رسانه های داخل به چاپ میرسد ،در این رسانه های امریکایی و اروپایی بیان نمی شود و جمعه شب بار دیگر بی بی سی فارسی با شارلاتانی تمام با کی روش مصاحبه میکند و در این مصاحبه سفارشی و فرمایشی ،مصاحبه کننده یک آدم عقب افتاده بنام پوریا ژافره است که خود او هم با سفارش و پارتی بازی بهرام افشار زاده دبیرکل مادام العمر کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی به بی بی سی فارسی آمده است!
در شرایطی که جوانان آن سرزمین درافسردگی و ناامیدی کامل بسر می برند، این عقب افتاده با کی روش از شرایط خوب ایران و کباب های خوشمزه و شیرینی های تر و تازه صحبت میکند!

کارلوس کی‌روش با با تزویر و ریا تمام دلیل افت و ناکامی تیم ملی را عملکرد ضعیف پرسپولیس در چندان ماه گذشته می داند و می گوید: "متاسفانه وضعیت پرسپولیس تیم ملی را هم تحت تاثیر قرار داده است!
کی روش هیچوقت به لیگ و تیم های آن نه کاری داشت و نه اعتمادی و برای همین هم لیگ را تعطیل می کرد تا در اردو های بلند مدت تیم را آماده کند اما امروز از آنجا که با مانول اختلاف داشت و حاشیه زیادی برای تیم ملی ایجاد کرد! این را بهانه قرار میدهد ! در داخل ایران ورزشی نویس بنام علي مغاني می نویسند : كي روش و ژوزه از سال هاي دور با هم اختلاف دارند و چشم ندارند همديگر را ببينند. آيا هزينه هاي اين اختلاف كهنه بايد از كيسه فوتبال ايران پرداخت شود؟
. فوتبال توسعه نيافته ايران، با همه دردها و كمبودهايش، با همه مشكلات هولناك اقتصادي اش، دست نياز به سوي «خارجي»ها دراز مي كند تا اتمسفر تازه اي را تجربه كند. اما اگر قرار باشد مربيان خارجي هم در اين فوتبال، «بازتوليد مربيان ايراني» باشند، احساس نمي كنيد چه كلاه گشادي سر ما رفته است؟
مهدی مهدوی کیا یکی از با اخلاق ترین بازیکنان فوتبال ایران می گوید:
خیلی دوست داشتم درگیری لفظی کی‌روش و ژوزه در کشور خودشان حل شود تیم ملی و پرسپولیس ضربه می‌خورند!
حمید صدر در ایران می نویسد:وقتی کارلوس آمد تصور می کردیم با حرفه ای تمام عیاری روبرو هستیم! زمان سپری شد و سپری.... از اندیشه های خوش در تیم ملی نشانی نیامد و کارلوس حوصله کشف استعدادهای این مرز و بوم را هم به خود نداد!

کی روش در طول سالهای دستیار مربیگری در منچستر یوناتید هرگز اجازه و امکان این را نمی یابد تا نظرات و سلیقه های شخصی خود در تیم انگلیسی وارد کند اما همین کی روش با حضور در فوتبال ایران به قول هموطن او یعنی مانوئل ژوزه، مربی سابق پرتغالی پرسپولیس،چهره واقعی خود را بروز میدهد و باز هم به قول مانوئل سعی میکند تا با بعضی از بازیکنان رابطه خصوصی و بدور از حرفه ای گری برقرار کند تا بتواند تیم را کاملا در دست داشته باشد.
کی روش در گفتگوی بی ارزش و نمایشی در بی بی سی فارسی می گوید که به تماشای دو تیم انگلیسی تاتنهام و ردینیگ رفته است تا بازیکنان و حریفانی را ببینید که شاید روزی تیم ملی ایران با آنان روبرو شود!
براستی حرفی از این ابلهانه تر و مسخره تر می توان از دهان یک مربی دورغگو و نیرنگ باز شنید!؟ کی روش تا آنجا در فوتبال فاسد ایران غرق شده که روی دست همه کلاه بردار های فوتبال امروز ایران بلند شده و حرفهایی میزند که حتی چهره معلوم الحالی چون سردار محمد رویانیان ، رئیس انتصابی پرسپولیس نیز از گفته های کی روش شکایت دارد !
کی روش در این گفتگوی تاریخی و برنامه ریزی شده از سوی داخل و خارج همچنین شکر خورد میکند و یاد آور می شود که به مسئو لان فدارسیون فوتبال جمهوری اسلامی گفته که نباید با تقویم فدارسیون جهانی فوتبال (فیفا ) هماهنگ باشند و این تقویم به درد کشورهای در جه یک فوتبال می خورد !
به واقع آیا این شالارتان بزرگ نمی داند که تمام کشور های عضو فیفا باید بر اساس تقویم فیفا برای مسابقات بین الملی برنامه ریزی کنند و حتی کشورهای درجه سه و چهار نیز طبق تقویم فیفا عمل می کنند ! پیش از این بارها گفته بودیم که کی روش گمان می کند به فوتبالی آمده که هیچ سابقه و اعتباری نداشته و اوست که براین فوتبال منت گذاشته و به جمع یک مشت آدم نا دان و بدور از حداقل فهم فوتبال وارد شده است و نسخه هایی عجیب و غریب بدست این و آن میدهد البته شاید مشاوران پشت پرده به کی روش نگفته اند که فوتبال ایران همیشه دارای مردان بزرگ و با دانش بوده و اینان که دور و بر او هستند ، همگی افراد آویزان به فوتبال هستند و حقیر ترین افراد !
آیا کی روش می داند که برای مثال شادروان منصور امیر آصفی 19 سال پیش در مورد حل مشکلات فوتبال در جمهوری اسلامی چنین گفته است : مشكلات فوتبال ملي ما آنقدر ابتدايي است كه نيازي به مطالعه تطبيقي و استفاده از كارشناسان متخصص ندارد !!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر