۱۳۹۲ فروردین ۴, یکشنبه

کاپیتان دروغگوها !



جامعه امروز ایران  سالهاست با بیماری بنام راست  نگفتن دست و پنجه نرم میکند. همه می داند که در عمر سیاه و مصیبت بار جمهوری اسلامی یک مسابقه همگانی جریان داشته است و ان هم سبقت در دروغگویی و حقه بازی نهفته است در این رهگذر کار به جایی رسیده که دروغگویی یک هنر به حساب می آید و هر کس که بتواند دیگران را راحت تر فریب بدهد و به اصطلاح امروز ها <سیاه >بکند ، او را تیزتر و بقولی هنرمند تر به حساب می آورند!


فوتبال درجمهوری اسلامی نیز از این حال و هوای چندشین آور جدا نیست و از سالها پیش می بینیم و می شنویم که همه از دروغ وحقه بازی در میان دست اندرکان فوتبال می نالند و گاه فریاد می کنند. جالب آنکه بیشتر این ناله ها و فریاد ها از سوی همان حاضران در بساط دروغ و حقه بازی به گوش میرسد!
در چنین شرایطی وقتی جواد نکونام با بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی  ( این تیم ملی رانمی توان بنام ایران شناخت )  باخبرانلاین گفتگو می کند ، به درستی نشان میدهد که لیاقت عنوان کاپیتان دروغکو ها دارد !




او می گوید: روزهایی که پدرش اورا روی دوش می گذاشته و برای تشویق پرسپولیس به استادیوم امجدیه می برده است. پدریکه البته اگرچه فوتبالش را در شاهین بازی کرده اما خودش یک استقلالی قدیمی است.!!!

یاد حرفهای مهدوی کیا در برنامه نود که می گفت : پدرش یک پرسپولیسی است و در زمان قبل از انقلاب هم در لیگ تخت جمشید برای تماشای بازیهایاین تیم به شهرستانها می رفت  و حالا هم پسرش با افتخار از پرسپولیسی بودن خودش و تعصب به این تیم سخن می گوید که باعث افتخار هم است !

جواد نکونام وقتی هم که از اسپانیا با سن بالای 36سال به دنبال پول به ایران برگشت و پیراهن استقلال را بر تن کرد گفت : که فقط بهخاطر پیراهن استقلال آمده ام و تازه پدرم میگفت : امسال نیا !
توجه داشته باشید ، پدری که یک استقلالی قدیمی است!!! و معلوم هم نیست  با این سن اگر امسال نمیآمد ، پس کی می خواست بیاید !
شاید پدرش فکر کرده او بیست و دو ساله است ! بازیکنی  که یک بار هم در گذشته پیراهن این تیم را بر تن نکرده و فقط به خاطر پول آمده !!!
دراوایل  كاپيتاني جواد نكونام در استقلال سئوال برانگيز بود و همچنان هم  هست ، چون  بازیکنی که قبلا یک دقیقه هم برای این تیم بازی نکرده !

 البته فراموش نکنید که محمد تقوی کارشناس بی بی سی فارسی و مشاور حاج فتح الله زاده وقلعه نوعی درآن  زمان گفت که به نظر من  برای ا حترام به بازیکن بزرگی چون نکونام  ، بایدتمامی بازیکنان استقلال  کاپیتانی را تقدیم او کنند ! ببینید شالارتانی تا کجاست !

 البته نکونام وقتی کاپیتان تیم ملی هم  شد  مسئله غافلگیر کننده ای  بود و كمتركسي او را شايسته‌تر از علي كريمي مي‌دانست ! در حال حاضر هم تمام مسائل رحمتی و جدایی اش از تیم ملی زیر سر همین  جواد نکونام است که بطور حتم بعد ار بازیهای تیم ملی در مرحله مقدمانی جام جهانی مشخص خواهد شد!!!

در استقلال این بازی مافیایی قلعه نوعی  بود که حالا مشخص میکند بعد از شکست از الهلال، این تیم آتش زیر خاکستر است !

 نکونام بعد از تعویض هم ناراحت میشه  استادیوم را ده دقیقه  قبل از پایان بازی  ترک می کند ! و از طرفی هم  مجتبی جباری میگه   در این تیم ما خیلی ها بیشتر از فرهادمجیدی زحمت کشیدند ! و......

فوتبال ایران مثل همه چیز دیگر گرفتار شارلاتانیسم شده است و تا زمان سرنگونی اینرژیم دروغ و فریبکار ، هرگز نمی توان به آبرو و احترام و اعتبار دست پیدا کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر