۱۳۹۱ اسفند ۱۷, پنجشنبه

نظر خواهی در باره بهترین های فوتبال


حدود بیست سال پیش هفته نامه آینه به سردبیری جهانگیر کوثری از من خواست که در نظر خواهی بهترین های فوتبال شرکت کنم .




در آن زمان یعنی 19 فروردین 1372 نوشتم:
با سلام و تشکر ازاظهار لطف شما نسبت به این حقیر در زمینه نظر خواهی بهترین های فوتبال بایستی عرض کنم که به نظر من به دلیل ساختار و بافت کنونی فوتبال در کشورمان در اصالت و اجرای درست آن تردید دارم. فوتبال در همه ابعادش دچار مشکل است از مسئولان رده بالا گرفته تا کارگزاران جزیی و تیم های باشگاهی و این کلاف سردرگم زائیده سیستم غلط ورزش کشور ماست!
در فوتبال ما به دلیل عدم برنامه ریزی، انسجام، هماهنگی و نظم و....نه چندان معین و مشخص نمی توان به درستی و با صحت کامل به بهترین های واقعی اش نظری ارائه نمود!

فوتبال ما هرچند دارای گلهای زیبایی بوده که اکثرا نیز خود روبوده اند،هرگز گلستان وبوستان جامع و کاملی نداشته است! تا زمانی که ما حتی فاقد یک مجموعه مسابقات باشگاهی به طور اصولی هستیم و تا وقتی باشگاه ها و فوتبالیست های از درآمد مسابقات سهم بسزا دریافت ندارند، اتنخاب بهترین ها را نه تنها در فوتبال بلکه در مقیاس وسیعتر در هیچیک از رشته های ورزشی به خیر و صلاح ورزش و ورزشکاران عزیز نمیدانم!

فرصت را برای ادای احترام به مربیان و فوتبالیستهای ارزنده ای که سخت مورد احترام و علاقه من هستند و همنیطور شما دوستان عزیز در هفته نامه وزین آینه مختنم می شمارم.امیر حسین برادران- فروردین 1372

و امروز در  سال 1391نزدیک به بیست سال هنوز هم اسیراین کلاف سردرگم هستیم به اضافه اینکه مسائل امنیتی و فساد ناشی از پولهای دولتی هم به آن اضافه شده که همه اینها زائیده سیستم غلط در نظام جمهوری اسلامی است!

در پایان باید اشاره کنم که با دیدن این مصاحبه( بیست سال پیش) یاد نمایش نامه< خر > نوشته و اجرای پرویز صیاد افتادم که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در خارج از کشور به نمایش در آمد و دوباره وقتی بعد از بیست و اندی سال دوباره آن را اجرا کرد گفت: فکر نمی کردم که بعد از این همه سال هنوز هم این سوژه اینقدرتازه باشد و این خر یعنی جمهوری اسلامی الان دیگه برای خودش خرکی شده !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر