۱۳۹۱ اسفند ۲۰, یکشنبه

پاسخ به پرسش هایی در مورد شبکه تلویزیونی من و تو


پاسخ به پرسش هایی در مورد شبکه تلویزیونی من و تو ....بعد از نوشتن مقاله ای در باره فیلم مستند از تهران تا قاهره و شبکه من و تو ایمیلی هایی دریافت کردم که لازم میدونم در باره آن توضیح بدهم.یکی از ایمیل ها به مسئله ای اشاره می کند که سئوال بسیار از این جوانان عزیز است:
با سلام/خیلی عالی بود، واقعا لذت بردم، به ویژه اینکه بالاخره اشاره شد که این تلویزیون بااین بودجه کلان از آن کیست، چون مدت‌هاست که این پرسش برای همه پیش آمده بود/آقای برادران با اینکه با نظر شما موافقم اما در مدت راه‌اندازی این تلویزیون این سئوال برایم پیش آمده که پس دلیل پخش برنامه‌های تند سیاسی از جمله شب بود(ترور فرخزاد)، ۳۷ روز بختیار و یا همین مستند آخر و حتی پخش برنامه‌های دیگر به مناسبت سالگرد انتخابات و یا کشف حجاب و برنامه‌هایی که به ناکارآمدی حکومت و دولت می‌پردازد، چیست، خوب این برنامه‌ها دو لبه دارند یکی موردی که شما اشاره کردید و دیگر اینکه به طور جدی سیاست‌های کلی نظام را زیر سئوال می‌برند که خوب از نظریه‌پردازان اصلی آنها نیز باز هاشمی رفسنجانی است و یا بسیاری از اتفاقات در دوران حاکمیت و ریاست جمهوری خود این آقا اتفاق افتاده و… و جوابی برای این سئوال‌ها ندارم، در هر صورت تحلیلتان عالی بود.


در پاسخ این دوست و تمام جوانانی که همین پرسش برایشان پیش آمده ،باید بگویم:
فریدون فرخزاد و شاپور بختیار و فرح پهلوی و... اینها دوستان عزیز، پرونده های سوخته و تما م شده است!!
قاتل شاپور بختیار از زندان آزاد شد و الان در ایران زندگی میکند!
همینطور پرداختن به جریان رفتن شاه از ایران و مصاحبه با فرح پهلوی یکی از آن سیاست های فربیکارانه ای است که می خواهد وانمود کند که شبکه مخالف جمهوری اسلامی است!
همه سوژه ها سوخته و از بین رفته است،بعد از همه این سالها هیچکس توقع این را ندارد که فرح پهلوی دوباره به کاخ سعد آباد برگردد!!

 کاری است که  امروز درخود جمهوری اسلامی در رسانه ها و سایت ها انجام می شود به عنوان مثال در سایت ایسنا در روز چهارشنبه 4 ستامبرhttp://isna.ir/fa/news/91061508834/جاودانگي-در-90-سالگي- از عطا..بهمنش می نویسد و تعریف میکند در حالیکه همین سیستم او را در بهترین شرایط سنی و جسمی کنار گذاشت
چرا در داخل امروز ایران خبرگزاری خود جمهوری اسلامی می رود در باره عطا..بهمنش می نوسید و تجلیل میکند ؟!چون از پا افتاده است و دیگر مهم نیست!! این نظام دیکتاتوری خودش عطا..بهمنش را خانه نشین کرد و مجبور ش کرد تا او توسط یکی از دوستداران و مریدان جهان پهلوان تختی بنام عباس اژدری که مغازه نان فانتزی فروشی در جاده قدیم شمیران تقاطع میر داماد داشت ، کاری پیدا کند به عنوان صندوق دار، تا بتواند خرج زندگی خود و هفت فرزند(شش دختر و یک پسر) را تامین کند!!حالا از او در سایت های خودشان تجلیل می کنند. خیلی از کار ها در داخل و خارج شبیه همدیگر است!!
 اگر قرار است این شبکه  نقش آگاهی دهنده داشته باشند چرا به امروز نمی پردازند؟چرا در باره رفتن شاه با پسرش مصاحبه نمی کنند!؟
روشن کردن مردم ایران با مسابقه تخته  ،آکادمی گوگوش ، بفرمائید  شام وشعر یادت نره
اساس سرگرم کردن مردم است حالا با برنامه سرگرم کننده و یا پرداختن به گذشته دور و نوستالوژی که هیچ کمکی نیست. اینها بازی های سیاسی است!!
نبايد بعد از ٣٤ سال اسير اين باشيم كه شاه بد بود و يا خوب بود !!! شاه با همه اختلاف نظر ها ديگه وجود ندارد بايد دست به دست. هم داد و اينده را پيدا كرد و أجازه نداد كه با اين جور برنامه ها و بحث ها جامعه را به انحراف بكشند در مورد همين شبكه من و تو چرا نمي روند با رضا پهلوي صحبت كنند ؟ همه چيز را هم مي داند و بسيار اگاه تر از فرح مي باشد كه هيچگونه بينش سياسي ندارد او زني بوده كه در طول اين سالها سالم زندگي كرده و با از دست دادن دو فرزند درد هاي زيادي هم كشيده است .روش اينها درست عين جمهوري اسلامي در داخل است كه  در سالگرد انقلاب اسلامی ، فقط  برنامه هايش حمله به شاه بود !!
شاه رفت و تمام شد شما در طول اين سالها چكار كرديد !؟
 پاي شاه يا فرح را به ميان كشاندند حالا چه بد بگويي و چه خوب ، در اين برهه از زمان به بيراهه كشاندن جوانان و جامعه است !!

یک ایمیلی نوشته بود : آقای برادران شیفته صراحت شما هستم و خیلی هم خوب رسانه ها و ادمها را تشخیص می دهی من 27 سال دارم و در جمهوری اسلامی بدنیا آمدم اما پدرم شما را خوب می شناسد و خیلی هم فوتبالی است و برنامه آفساید که شما در آن بودید را تماشا می کردیم خیلی عالی بود تحلیل های فنی شما که تصویری هم بود کاملا بینده را جذب می کرد و یا وقتی به گذشته فوتبال می پرداختید مثل مصاحبه با تیمسار خسروانی در باره باشگاه استقلال و گزارش ورزشگاه آزادی که در 17 ماه ساخته شد کاملا آگاهی دهنده بود . پدرم هم خیلی لذت می برد . میگفت : ببین چقدر خوب به مسائل می پردازد اما وقتی قطع شد و شما در صفحه فیس بوک نوشتی که به من ایراد گرفتند که ریشه ای به مسائل نگاه میکنی و ما می خواهیم برنامه سرگرم کننده داشته باشیم ،  دیگر به آن صورت این شبکه را نگاه نمی کنیم و تمامی اقوام و دوستان ما فهمیدند که کار آنان فقط سر گرم کردن مردم است و از ناچاری که چیز دیگری وجود ندارد و بازهم متاسفانه برای سر گرم شدن آن را می بینیم .

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم ، من در آغاز همکاری با این شبکه احساس کردم که خط قرمزی وجود ندارد و کارهایی را هم که ارائه دادم خیلی مورد توجه قرار گرفت و اطرافیان مدیریت شبکه خیلی تحسین می کردند .همین باعث شد که بعد از چند ماه با من جلسه ای گذاشتند و گفتند که شما مسئول برنامه های ورزشی باشید و بعد از صحبت در باره مسائل مالی و زمانی که باید صرف شود کار را ادامه دادیم تا امکانات فنی هم آماده شود.  اما در ادامه راه  ،بعد از چند هفته یکباره 180 درجه تغییر روش دادند و گفتند ما نمی توانیم با شما کار کنیم چون شما خیلی ریشه ای به مسائل نگاه می کنید و ما می خواهیم برنامه سرگرم کننده داشته باشیم!!! استنباط  من از این اتفاقات این است که  مدیران ظاهری این شبکه اختیاری از خود ندارند و صاحبان اصلی این شبکه در بیرون هستند .
یکی از ایمیل نوشته بود:مقاله بسیار خوبی بود،این سئوال برای همه پیش آمده که این تلویزیون متعلق به کی است؟اما خود شما آقای برادران مدتی در آن تلویزیون کار کردید، سئوالی مطرح است این است که آیا افرادی که در آنجا کار میکند این مسائلی را که شما عنوان کردی را می دانند؟

در مورد کارمندان آنجا باید بگم که آنها یک سری از جوانانی هستند که خیلی هم صادقانه کار خودشان را انجام میدهند و از بازیهای پشت صحنه خبری ندارند وتعدادی از آنها بسیار آدم های قابل احترامی هم هستند،آنها آن چیزی را انجام میدهند که مدیریت آنجا از آنها می خواهد!
مدیریتی که به واسطه زد و بند های سیاسی پشت پرده باید برنامه های سرگرم کننده را ترتیب بدهد!!در نوشته بعدی در باره صاحبان اصلی آن خواهم گفت !!!

حرف آخر اینکه شبکه من و تو بسیار تلاش دارد تا خود را  یک شبکه به اصطلاح سلطنت طلب و طرفدار حکومت پادشاهی جا بیاندازد و درنقشه های پنهانی برای امروز و فردای ایران، این نقش را بازی کند .اما جوانان آگاه وآزادی خواه ایران به درستی این بازی را شناختند وهیچ ارزشی برای این شبکه ابله پرور وبه قول خودشان سرگرم کننده در این روزگار سخت و نفسگیر قائل نیستند !!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر